۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴

افزوده شدن اثر انگشت به احراز هویت بانکی در آمریکا

ایتنا- بانک آمریکا به تازگی ساختار احراز هویت کاربرانی که از تلفن همراه هوشمند برای کار کردن با این بانک استفاده می‌کنند را تغییر داده است و اثرانگشت فرد را به عنوان امضای ورود او به سیستم مطالبه می‌کند.
افزوده شدن اثر انگشت به احراز هویت بانکی در آمریکا


بانک آمریکا به تازگی ساختار احراز هویت کاربرانی که از تلفن همراه هوشمند برای کار کردن با این بانک استفاده می‌کنند را تغییر داده است و اثر انگشت فرد را به عنوان امضای ورود او به سیستم مطالبه می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت engadget، سیستم‌های بانکداری الکترونیکی و پرداخت‌های آنلاین به صورت بسیار ویژه یا برای هکرها جذاب هستند و به همین دلیل نیز بانک‌های میزبان این‌گونه از فرایندهای کاری به صورت دائمی به فکر بهبود شرایط امنیت خود هستند.

حال این شرایط در بانک آمریکا به نحوی رقم خورده است که این بانک با توجه به محبوبیت تلفن‌های همراه مجهز به اسکنر اثر انگشت، این ساختار را به عنوان یکی از نیازهای خود برای احراز هویت کاربران در هنگام ورود به سامانه‌های این بانک در نظر گرفته است.

این سیستم بر روی نرم‌افزارهای این بانک بر روی هر دو سیستم عامل محبوب تلفن‌های همراه هوشمند یعنی اندروید و iOS به اجرا درآمده است و با آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری بر روی تلفن همراه تمامی کاربران نصب خواهد شد.

 

البته کاربرانی که تلفن همراه آنها فاقد این امکانات است نیز همچنان می‌توانند به صورت پیشین به کار با این نرم‌افزار ادامه بدهند ولی در صورت وجود اسکنر اثر انگشت بر روی تلفن همراه، این نوع از احراز هویت برای کار کردن با نرم‌افزار بانک آمریکا به عنوان یک پیش‌فرض اجباری مطرح خواهد بود.

این اقدام می‌تواند در راستای امنیت سیستم‌های پرداخت بسیار مفید باشد و پیش‌بینی می‌شود که بانک‌های دیگر نیز به‌زودی استفاده از این روش را آغاز کنند.
 
کد مطلب: 38185
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام