۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۴

افزایش 2 برابری عمر باتری تلفن‌های همراه اندرویدی با ابزاری جدید

ایتنا- گروه پژوهشی دانشگاه Perdue اقدام به تولید یک ابزار رایگان کردند که قادر است مصرف باتری را تا 16 درصد کاهش دهد و عمر آن را به دوبرابر برساند.
افزایش 2 برابری عمر باتری تلفن‌های همراه اندرویدی با ابزاری جدید


محققان دانشگاه Perdue آمریکا موفق به ساخت ابزاری رایگان برای افزایش طول عمر باتری تلفن‌های همراه اندرویدی تا دو برابر شدند.


به گزارش ایتنا از ایرنا، محققان این دانشگاه در تحقیق گسترده خود درباره اسمارت‌فون‌های اندرویدی و برنامه‌های به اصطلاح باتری خور به این نتیجه رسیدند که برنامه‌های خاصی هستند که حتی وقتی صفحه نمایش خاموش است تا 28.9 درصد باتری هدر می‌رود.

چارلی هو مدیر این تیم تحقیقاتی در این‌باره می‌گوید: این قبیل برنامه‌ها شامل اپلیکیشن‌هایی می‌شود که برای آپدیت شدن بطور دائم به اینترنت وصل هستند و یا برنامه‌هایی که بدون وجود ضرورتی خود را فعال می‌کنند.

وی ادامه داد:وقتی صفحه نمایش خاموش می‌شود، سخت‌افزار گوشی بایستی وارد حالت خواب و مصرف باتری به نزدیک صفر برسد.

برخی برنامه‌ها هستند که لازم است گوشی را فعال کنند ولی باید طوری برنامه‌نویسی شوند که دوباره گوشی را به حالت خواب برگردانند،در حالی که این طور نیست و برنامه‌نویسی آنها باگ دارد.

خصوصا به این علت که از اینترفیس برنامه‌نویسی اندروید مخصوص کنترل نیرو به نام wakelock استفاده درست نمی‌کنند.

در این پژوهش تیم تحقیقاتی با همکاری دو مؤسسه اینتل و Mobile Enerlytics دوهزار گوشی Samsung Galaxy S3 و S4 با سیمکارت 191 اپراتور مختلف از 61 کشور را تست کردند که مشخص شد در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش موبایل، علاوه بر 45.9 درصد مصرف معمول باتری، عامل 28.9 درصد اتلاف انرژی، برنامه‌هایی هستند که مرتبا روشن و در پس زمینه فعالیت می‌کنند.

در عین حال گروه پژوهشی دانشگاه Perdue اقدام به تولید یک ابزار رایگان کردند که قادر است مصرف باتری را تا ۱۶ درصد کاهش دهد و عمر آن را به دوبرابر برساند.

این برنامه که HUSH نام دارد، فعالیت‌های تک تک برنامه‌ها در پس زمینه موبایل را زیر نظر می‌گیرد تا هم از قطع شدن برنامه‌های مفید جلوگیری کند و هم مصرف باتری را بهینه کند.

این برنامه طوری طراحی شده که به مرور درمی‌یابد کاربر از کدام برنامه‌ها بیشتر استفاده می‌کند تا این برنامه‌ها را در اولویت بالاتر قرار دهد.

این تیم تحقیقاتی قرار است یافته‌های خود را در این باره در کنفرانس ACM MobiCom 2015 که در پاریس برگزار می‌شود، ارائه کند.
کد مطلب: 38163
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام