۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷

ایران با تدوین قوانین متناسب در حوزه فضای مجازی می تواند به قدرت سایبری تبدیل شود

ایتنا- انتظاری: در حال تدوین و ارائه پیشنهاداتی در حوزه فضای مجازی به منظور لحاظ شدن در برنامه ششم توسعه هستیم.
ایران با تدوین قوانین متناسب در حوزه فضای مجازی می تواند به قدرت سایبری تبدیل شود


دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با اشاره به ابلاغ وظایف و ماموریت‌های این شورا از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: قوانین و مقررات در حوزه فضای مجازی در برنامه ششم توسعه باید متناسب با این وظایف تدوین شود تا زمینه‌های لازم برای تبدیل شدن کشور به قدرت سایبری فراهم شود.


به گزارش ایتنا از ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارده شهریور در حکمی اعضای جدید شورای‌عالی فضای مجازی را برای دوره چهارساله منصوب و ۱۰ محور مهم وظایف و ماموریت‌های این شورا را ابلاغ کردند.

تثبیت و تقویت جایگاه مرکز ملی فضای مجازی به عنوان بازوی شورای‌عالی فضای مجازی ارتقای جمهوری اسلامی ایران به قدرت سایبری در طراز قدرت‌های تأثیرگذار جهانی اهتمام ملی و همه جانبه و سرمایه‌گذاری جدی در امر ایجاد و توسعه انواع فناوری‌ها و صنایع کاملاً پیشرفته و رقابتی تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اهتمام ویژه به سالم‌سازی و حفظ امنیت همه جانبه فضای مجازی کشور و نیز حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه و مقابله مؤثر با نفوذ و دست‌اندازی بیگانگان در این عرصه ترویج هنجارها، ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی و ممانعت از رخنه‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه و مقابله مؤثر با تهاجم همه جانبه فرهنگی و نیز ارتقای فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی جامعه، توسعه محتوا و خدمات کارآمد و رقابتی منطبق بر ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی  ایرانی در تمامی قلمروهای مورد نیاز جامعه از جمله وظایف و ماموریت‌های شورای‌عالی فضای مجازی است که از سوی ایشان ابلاغ شد.

محمد حسن انتظاری بر لزوم توسعه و تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی، فرهنگ و زبان فارسی تاکید کرد و گفت: در حال تدوین و ارائه پیشنهاداتی در حوزه فضای مجازی به منظور لحاظ شدن در برنامه ششم توسعه هستیم.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در برنامه ششم توسعه موضوعات فضای مجازی را ضعیف دیده است، در حالی که باید جامع‌تر دیده شود.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی بر لزوم اهتمام جدی‌تر به موضوعات فضای مجازی و گنجانده شدن در برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

انتظاری ادامه داد: مرکز ملی فضای مجازی به عنوان قرارگاه شورای‌عالی فضای مجازی باید امکان نظارت و رصد در این حوزه را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کماکان راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یکی از اولویت‌های اصلی ماست، گفت: ما در حوزه فناوری باید با سرعت حرکت کنیم؛ ظرفیت و پتانسیل این اقدام در کشور وجود دارد.

دبیرشورای‌عالی فضای مجازی بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های متولی این حوزه تاکید کرد و گفت: بدون از دست دادن زمان و با هماهنگی باید به سمت جلو حرکت کنیم تا کارهای این حوزه در اسرع وقت عملیاتی و اجرایی شوند.
کد مطلب: 38133
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اقایون قدرت رو در ایجاد موثرتر محدودیت و محرومیت برای کاربرها میبینند. هرچی فیلترینگ گسترده تر باشه میگن قدرتمون بیشتره!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام