۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۹
مقایسه پرچمداران اپل و سامسونگ

نبرد غول‌ها

ایتنا- ظاهرا گوشی‌های سامسونگ برتری نسبی به آیفون‌های جدید دارند.
نبرد غول‌ها


رونمایی از آیفون 6S و 6S پلاس در شرایطی است که اگرچه آنها از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به مدل‌های سال گذشته آیفون به نظر می‌رسند، اما از به لحاظ فنی و سخت‌افزاری بسیار متفاوت هستند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، جدیدترین اعضای خانواده آیفون با فناوری جدید نمایشگر تاچ سه بعدی، دوربین ارتقا یافته و پردازنده قدرتمندتر وارد میدان شده‌اند.

متاسفانه هنوز امکان بررسی گوشی‌های جدید اپل از نزدیک وجود ندارد ولی برآورد اولیه مطلوبی از آنها وجود دارد که ارائه خواهیم کرد.

اما آیفون اپل باید در بازار با گالکسی اس 6 سامسونگ و گالکسی نوت 5 رقابت کند. در این مطلب قصد داریم مقایسه‌ای بین پرچمداران کنونی دو شرکت اپل و سامسونگ داشته باشیم.

اندازه و وزن
آیفون 6S و 6S پلاس به لحاظ ظاهر و طراحی اساسا کپی مدل‌های سال گذشته هستند اما تفاوت‌های ظریفی بین آنها وجود دارد که یک مورد از آنها افزایش اندک ضخامت آیفون 6S است.

آیفون شش اس 4.7 اینچی و شش اس پلاس 5.5 اینچی دقیقا از جنس ساعت هوشمند اپل ساخته شده‌اند.

اپل مدعی است که این فلز سخت‌تر از فلز به کار رفته در مدل‌های قبلی و در عین حال سنگین‌تر است.

گالکسی اس شش و گالکسی نوت 5 اگرچه نمایشگر بزرگتری نسبت به گوشی‌های اپل دارند اما در عین حال سبک‌تر از آیفون 6S و 6S پلاس هستند.

نمایشگر
آیفون 6S و آیفون 6S پلاس به ترتیب دارای نمایشگرهای اچ.دی 4.7 اینچی و 5 اینچی رتینا هستند.

در سوی مقابل گالکسی اس 6 از یک نمایشگر 5.1 اینچی و نوت 5 از یک نمایشگر 5.7 برخوردار هستند بنابراین اگر یک کاربر بزرگتر بودن نمایشگر را ترجیح بدهد، گوشی‌های سامسونگ مسلما برایش بهتر خواهند بود.

تمام گوشی‌های حاضر در این بررسی دارای نمایشگرهای بسیار شفاف با پیکسل‌های بالا هستند. گالکسی اس 6 و نوت 5 وضوح تصویر بالاتری را نسبت به گوشی‌های جدید اپل دارند ولی اکثر مردم از یک حد بالاتر قادر به تشخیص تعداد پیکسل‌های بکار رفته در نمایشگر نیستند و از این رو تفاوت در تعداد پیکسل‌های نمایشگر این گوشی‌ها اصلا مشهود نیست.

آنچه واقعا اهمیت دارد نوع فناوری استفاده شده در نمایشگر این گوشی‌هاست. آیفون 6 اس و 6 اس پلاس از نمایشگر ال.سی.دی و سامسونگ از نمایشگر سوپر آمولد بهره می‌برند.

در کل نمایشگرهای ال.سی.دی زیر نور مستقیم خورشید راحت‌تر خوانده می‌شوند ولی نمایشگر سوپرآمولد نیز تصاویر رنگی‌تر و شفاف‌تری را ارائه می‌دهد.

بین آیفون شش و گالکسی اس شش، گوشی سامسونگ تجربه بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دوربین
آیفون 6S و 6S پلاس هر دو از یک دوربین 12 مگاپیکسلی آی‌سایت استفاده می‌کنند که وضوح تصاویر گرفته شده به وسیله آنها را 50 درصد نسبت به تصاویر گرفته شده بوسیله دوربین هشت مگاپیکسلی آیفون شش و 6 پلاس افزایش می‌دهد.

اما در این میان فقط آیفون شش اس پلاس ثبات تصویر اپتیکال دارد که شفافیت تصاویر در صورت لرزش دست را تضمین می‌کند.

اپل در مراسم معرفی از محصولات جدید خود اعلام کرد دوربین‌های جدید کار شده در این گوشی‌ها قادرند تصاویر بهتری را در شرایط نوری مختلف بگیرند بدون اینکه تصویر تار شود.

سامسونگ گالکسی اس شش و گالکسی نوت 5 هردو دارای دوربین اصلی 16 مگاپیکسل و ثبات تصویر اپتیکال هستند.

براساس تست‌های قبلی تصاویر ثبت شده با گالکسی اس شش شفاف‌تر و رنگی‌تر از تصاویر گرفته شده با آیفون شش و شش پلاس هستند و از این رو اپل هوشیار بوده و دوربین گوشی‌های جدید خود را تقویت کرده است.

تا زمانیکه آیفون 6S وارد بازار نشود و مورد بررسی قرار نگیرد، نمی‌توان با قاطعیت درباره آن صحبت کرد، اما براساس مشاهدات صورت گرفته در مراسم رونمایی آیفون 6S و 6S پلاس، اپل احتمالا عنوان بهترین دوربین بکار رفته در گوشی‌های هوشمند را از سامسونگ پس خواهد گرفت.

عملکرد
آیفون‌های جدید اپل هر دو پردازنده قوی‌تر A9 را در اختیار دارند که به گفته اپل سرعت آن تقریبا دو برابر چیپست A8 آیفون شش است.

این به معنای اینست که آیفون 6S و ۶S پلاس هنگام کار با چند برنامه همزمان تجربه بهتر و نرم تری را در اختیار کار می‌گذارد.

سامسونگ گالکسی ۶S و نوت 5 هر دو پردازشگر هشت هسته‌ای دارند. سامسونگ گالکسی اس 6 دارای رم سه گیگابایتی و نوت 5 دارای رم چهار گیگابایتی هستند. در واقع تمام این گوشی‌ها قادرند هر اپلیکیشنی را به راحتی و نرمی تمام اجرا کنند.

در این بخش هیچ یک از چهار گوشی آیفون 6S پلاس یا گالکسی S6 و نوت 5 به نظر نمی‌رسد که برتری خاصی بر دیگری داشته باشند، چراکه می‌توانند تمام اپلیکیشن‌ها به نرمی اجرا کنند و اجرای همزمان چند برنامه را به راحتی انجام دهند.

قابلیت‌های ویژه
علاوه بر دوربین‌های جدید، عملکرد ارتقا یافته و بدنه محکم‌تر، آیفون 6S و S6 پلاس از فناوری جدید تاچ سه بعدی در نمایشگر خود بهره می‌برند که به کاربر این امکان را می‌دهد که علاوه بر انتخاب و بازکردن اپلیکیشن‌ها همچنین یک گزینه سوم را پیش‌رو داشته باشد.

برای مثال اگر شما یک آیفون 6 داشته باشید و پیامی را از دوست خود به همراه یک لینک به یک وب سایت دریافت کنید، با لمس لینک طبیعتا از برنامه پیام‌رسانی خارج و وارد مرورگر سافاری خواهید شد.

این در حالی است که با فناوری تاچ سه بعدی شما می‌توانید انگشت خود را به آرامی روی لینک نگه دارید و پیش‌نمایه‌ای از وب‌سایت را مشاهده کنید.

اگر بخواهید لینک مورد نظر را در سافاری باز کنید کافی است که فشار بیشتری را وارد کنید.

همچنین اگر در صندوق ایمیل خود روی یک ایمیل فشار ناچیزی وارد کنید پیش نمایه پیام مورد نظر را مشاهده خواهید کرد و اگر فشار ضربه محکم‌تر باشد به‌ طور تمام صفحه آن پیام را مشاهده خواهید کرد.

سامسونگ گالکسی نوت 5 در سوی مقابل قلمی دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد که به‌طور مستقیم روی نمایشگر گوشی بنویسد و به یادداشت‌برداری بپردازد. اسکرین‌شات بگیرد و کارهای دیگری انجام دهد.

همچنین نسخه اج گالکسی S6 که میانبرهایی را برای تماس‌ها و اپلیکیشن‌هایی همچون توئیتر، آب و هوا و یاهو اسپورت در اختیار کاربر می‌گذارد، ارائه شده است.

تاچ سه‌بعدی اپل یک فناوری خلاقانه است که پتانسیل تغییر واقعی نحوه استفاده از اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های هوشمند را در اختیار کاربر می‌گذارد.

اما قلم موجود در نوت 5 در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد. آیفون 6S و 6S پلاس ممکن است دقیقا شبیه مدل‌های قبلی سال گذشته به نظر برسند، اما فناوری به کار رفته در آنها واقعا تاثیر‌گذار است.

گالکسی 6S و نوت 5 سامسونگ در رقابت با این گوشی‌ها به راحتی شکست نخواهند خورد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که گوشی‌های سامسونگ قدری برتری نسبت به آیفون‌های جدید دارند، اما باید منتظر ماند تا پس از ورود آیفون‌های جدید به بازار بررسی دقیق‌تری روی آنها صورت گرفته و قضاوت بهتری بین آنها انجام شود.
کد مطلب: 38125
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام