۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱
مدیر پروژه جستجوگر پارسی جو اعلام کرد؛

موتور جستجو مقصد ۸۲ درصد کاربران اینترنت

درآمدزایی گوگل از کلیک
ایتنا- فرهنگ‌سازی در استفاده از موتورهای جستجوگر بومی باعث خواهد شد که صاحبان صنایع داخلی در معرض دید مشتریان باشند.
موتور جستجو مقصد ۸۲ درصد کاربران اینترنت


مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی‌جو با بیان اینکه ۹۷ درصد درآمد گوگل از طریق «پرداخت کلیکی» انجام می‌شود، گفت: ۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی یافتن وب سایت می‌دانند.

به گزارش ایتنا از مهر، علی محمد زارع‌بیدکی با تاکید براینکه اجرای پروژه جویشگر بومی، تحول عظیمی را در حوزه تجارت الکترونیک داخلی و رونق بازاریابی اینترنتی ایجاد خواهد کرد اظهار داشت: در دنیای تجارت الکترونیک، مدیران و صاحبان صنایع، جستجوگرها را به عنوان یک استراتژی تکاملی و یا حتی نوعی استراتژی توسعه محصول و در پی آن توسعه بازار می‌دانند.

وی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که نگرشی که به یک موتور جستجو وجود دارد، نگرشی تجاری و اقتصادی است و در این راستا جویشگر بومی «پارسی‌جو» به عنوان یکی از موتورهای جستجوگر کشور قصد دارد باعث تحول در حوزه تجارت الکترونیک و رونق بازاریابی اینترنتی در ایران شود.

زارع بیدکی تصریح کرد: براساس بررس‌های انجام شده ۸۵ درصد ترافیک هدفمند در اینترنت، متعلق به موتورهای جستجوگر است و درواقع این جویشگرها هستند که مشتریان را به صاحبان مشاغل معرفی می‌کنند و از همین رو شرکت‌های خدماتی و تجاری همواره تلاش می‌کنند در موتورهای جستجوگر جایگاه بهتری داشته باشند.

وی در تشریح این موضوع به آمار جهانی اشاره کرد و افزود: براساس گزارش موسسه «اس‌آرآی اینترنشنال» هم‌اکنون ۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب‌سایت‌ها عنوان می‌کنند، این درحالی است که ۵۷ درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می‌کنند و ۴۶ درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است؛ این آمار نشان می‌دهد موتورهای جستجوگر فصل جدیدی را در بازاریابی به وجود آورده‌اند.

مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی‌جو، با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کاربران به هنگام جستجو یکی از سه سایت ابتدای نتایج جستجو را کلیک می‌کنند، ادامه داد: موتورهای جستجو برای شرکت‌های تجاری و خدماتی از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه هدفمندترین بازدیدکنندگان را به سایت می‌فرستند و از همین رو شرکت‌های تجاری، سعی می‌کنند با پرداخت هزینه، در معرض دید کاربران باشند.

زارع‌بيدکی خاطرنشان کرد: ۹۷ درصد درآمد گوگل از طریق «پرداخت کلیکی» تامین می‌‌شود، به طوری که این موتور جستجوگر توانسته در سال گذشته بیش از ۶۶ میلیارد دلار درآمدزایی کند که از این مقدار بیش از ۵۹ میلیارد دلار از محل تبلیغات بوده است، موضوعی مهم در حوزه تجارت الکترونیکی که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت.
کد مطلب: 38104
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام