۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۳

درگیری اپل و مقامات دادگاهی بر سر شنود اطلاعات

ایتنا – یکی از دادگاه‌های آمریکا با شرکت اپل به مشکل بسیار بزرگی برخورد کرده است زیرا علیرغم صدور حکم قانونی شنود پیام‌های گروهی از کاربران مشکوک به فعالیت‌های مجرمانه، شرکت اپل از همکاری با این دادگاه خودداری کرده است.
درگیری اپل و مقامات دادگاهی بر سر شنود اطلاعات


یکی از دادگاه‌های آمریکا با شرکت اپل به مشکل بسیار بزرگی برخورد کرده است زیرا علیرغم صدور حکم قانونی شنود پیام‌های گروهی از کاربران مشکوک به فعالیت‌های مجرمانه، شرکت اپل از همکاری با این دادگاه خودداری کرده است.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری gizmodo، به نظر می‌رسد که ماجرای امنیت و شنود کاربران در اینترنت پایانی نخواهد داشت. در این میان شرکت‌هایی مانند اپل به صورت عجیبی رفتار می‌کنند. برخی از اخبار درباره این شرکت‌ها حاکی از آن است که این شرکت‌ها برای کاربران خود و محیط شخصی آنها ارزشی قائل نیستند و اطلاعات آنها را در اختیار دولت آمریکا قرار می‌دهند ولی برخی از خبرها به مانند خبری که در ادامه آن را خواهید خواند، عملا نقطه مقابل این موضوع را نشان می‌دهند.

اپل به تازگی وارد یک کشمکش بسیار شدید با یکی از مراکز دادگاهی ایالات‌متحده آمریکا شده است.
ماجرای این درگیری ازاین‌قرار است که این دادگاه به‌منظور بررسی شرایط افراد مظنون به جرم، نیاز به شنود اطلاعات پیام‌های ردوبدل شده بین آنها داشته است.
به همین دلیل نیز مسئولان این دادگاه به سراغ دادگاه‌های فدرال و مقامات ارشد قضایی آمریکا رفتند و سرانجام موفق شدند تا مجوز شنود همزمان پیام‌های کوتاه این کاربران را به صورت قانونی دریافت کنند.

 
پس از دریافت این مجوز، مسئولان دادگاه آن را به شرکت اپل ارائه کرده و خواستار دسترسی به ساختار شنود پیام‌های کاربران یاد شده که از محصولات اپل استفاده می‌کردند شدند. علیرغم وجود این مجوز رسمی، اپل از همکاری با دادگاه سرباز زده و حاضر به افشای اطلاعات کاربران خود نشد تا درگیری بین دادگاه یاد شده و اپل به شدت بالا بگیرد.

شایان ذکر است که اپل هنوز به علت این سرپیچی خود بازخواست رسمی نشده است ولی به‌احتمال فراوان یک دادگاه فدرال علیه این شرکت شکل خواهد گرفت زیرا قانونی که در قرن ۱۸ میلادی به تصویب رسیده است، شرکت‌هایی مانند اپل را مجبور به همکاری با دولت آمریکا در جهت شنود داده‌های مظنونین می‌کند و اپل با نقض این قانون، عملا قوانین ایالات‌متحده امریکا را زیر پا گذاشته است.
 
کد مطلب: 38060
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام