۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵

تلاش دولت آمریکا برای دسترسی به سرورهای مایکروسافت در ایرلند جنجال به پا کرد

ایتنا- مایکروسافت قصد دارد به نشانه اعتراض به رفتار دولت آمریکا برای دسترسی به سرورهایش، به دادگاه مراجعه کند.
تلاش دولت آمریکا برای دسترسی به سرورهای مایکروسافت در ایرلند جنجال به پا کرد


دولت آمریکا به بهانه مقابله با فروش اینترنتی مواد مخدر تلاش می‌کند به پایگاه‌های داده شرکت مایکروسافت در ایرلند دسترسی پیدا کند و این امر موجب اعتراضات گسترده شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، مایکروسافت که به شدت به رویه دولت آمریکا اعتراض دارد، نارضایتی خود را اعلام کرده و قصد دارد از طریق دادگاه موضوع را پیگیری کند.

در سال ۲۰۱۴ دادگاهی در آمریکا به نفع ادعای دولت در این زمینه رای داد. استدلال دادگاه این بود که مایکروسافت یک شرکت آمریکایی است و لذا مقامات این کشور می‌توانند آن را مجبور به افشای اطلاعاتش بکنند، حتی اگر این اطلاعات در کشوری در خارج از آمریکا ذخیره شده باشد.

اما مخالفان استدلال می‌کنند که اقدام یاد شده حاکمیت ملی کشور محل استقرار پایگاه داده یعنی ایرلند را زیر سوال می‌برد و باید به معاهدات بین‌المللی در این زمینه احترام گذاشته شود.

مایکروسافت همچنین معقتد است که قوانین مربوط به حریم شخصی به دنبال درخواست و تلاش دولت آمریکا نقض شده و باید به این موضوع هم رسیدگی شود.

اگر دادگاه با درخواست دولت امریکا موافقت کرده و این موضوع به یک رویه مبدل شود، بسیاری از شرکت‌های فناوری آمریکایی دیگر هم که سرورهای خدمات کلود و ... خود را در دیگر کشورها برپا کرده‌اند با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و در این صورت اعتماد کاربران و مشتریان خدمات آنها در دیگر کشورها کاهش خواهد یافت. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به اپل، آمازون، اچ.پی، ای.بی، AT&T، Verizon و Salesforceاشاره کرد.
کد مطلب: 38042
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام