۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۷
وزیر ارتباطات خبر داد

احتمال انحلال شورای‌عالی فناوری اطلاعات

پیش‌بینی وزیر از تغییر دبیر شورای‌عالی فضای مجازی
ایتنا- واعظی: حکم رهبر فصل‌الخطاب است و باید با جدیت برای عملیاتی شدن آنها تلاش کنیم.
احتمال انحلال شورای‌عالی فناوری اطلاعات


در حالی که روز گذشته مقام معظم رهبری طی حکمی بر انحلال شوراهای‌عالی موازی شورای‌عالی فضای مجازی تأکید کردند،امروز وزیر ارتباطات گفت: با برگزاری جلسه در این‌باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد و احتمال انحلال شورای‌عالی فناوری اطلاعات وجود دارد.


به گزارش ایتنا از فارس، وزیر ارتباطات در حاشیه همایش طرح هوشمند، زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جمع خبرنگاران در واکنش به حکم دیروز مقام معظم رهبری و تبیین ۱۰ وظیفه شورای‌عالی فضای مجازی، گفت: این حکم فصل‌الخطاب است و باید با جدیت برای عملیاتی شدن آنها تلاش کنیم که فعالیت شوراهای موازی نیز حتی باید تعطیل شود.

احتمال انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات با دستور قاطع مقام معظم رهبری
وی در پاسخ به این سؤال که در متن حکم صریحاً تأکید شده که فعالیت‌ شوراهای سابق و موازی شورای‌عالی فضای مجازی باید تعطیل شود آیا شورای‌عالی فناوری اطلاعات نیز منحل خواهد شد، گفت: احتمالش هست برای این منظور جلسه خواهیم داشت و تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

پیش‌بینی وزیر از تغییر دبیر شورای‌عالی فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات همچنین در خصوص تأکید صریح مقام معظم رهبری در حکم روز گذشته درباره تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: راه‌اندازی این شبکه اولویت دولت یازدهم بوده و سرمایه‌گذاری زیادی در آن انجام شده است واین پروژه ۱۰ ساله را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی گفت: در دوره جدید فعالیت شورای‌عالی فضای مجازی بستر خوبی فراهم شده که با تعامل بین دستگاه‌ها و دبیرخانه شورا کارهای بزرگی انجام دهیم و تحول بسیار بزرگی در راه است.

واعظی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال تغییر دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در دوره فعالیت جدید این شورا گفت: با توجه به حکم جدید مقام معظم رهبری درباره ۱۰ مأموریت شورا باید ببینیم چه کسی می‌تواند از عهده انجام این مأموریت مهم برای تعامل بسیار نزدیک بین دو طرف (دستگاه‌های ذیربط و مرکز ملی فضای مجازی) بر آید و تصمیم‌گیری درباره انتخاب دبیر شورا طبق نظر رئیس‌جمهور است.

عدم برگزاری جلسات شورای‌عالی فضای مجازی نظر رئیس‌جمهور است
واعظی همچنین درباره تأخیر در برگزاری جلسات شورای‌عالی فناوری اطلاعات گفت: در دوره جدید ان‌شاءالله برگزاری جلسات منظم می‌شود علت اینکه جلسات با تأخیر برگزار می‌شد این بود که دستور کار پخته و منظمی وجود نداشت و وقت سران قوه بسیار ارزش دارد.

وی گفت: با چارچوبی که اکنون روشن شده امیدواریم در آینده شاهد تعامل بین دستگاه‌ها و مرکز ملی فضای مجازی باشیم و مرکز ملی فضای مجازی کانونی برای تصمیم‌گیری،سیاستگذاری، نظارت در برنامه‌های کلان باشد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه دبیر شورای‌عالی فضای مجازی بارها نبود دستور جلسات برای برگزاری جلسه شورا را رد کرده و می‌گوید دستور کارهای بسیاری در نوبت برگزاری جلسه و تصویب قرار دارند، آیا نبود دستور کار پخته نظر شخص شماست؟ گفت: دبیرخانه دستور جلسات را برای رئیس شورا می‌فرستد و رئیس شورا بررسی می‌کند که آیا دستور جلسات پخته است یا خیر.

دو سال انتظار برای پیوست فرهنگی برای تصویب در شورای‌عالی فضای مجازی

واعظی در پاسخ به سؤال دیگری درباره پیوست فرهنگی موبایل که دو سال در انتظار تصویب در شورای‌عالی فضای مجازی قرار دارد، گفت: برای پیوست فرهنگی از یک سال و نیم قبل مشاور گرفته‌ و پیشنهادی را آماده کرده‌ایم که گزارش آن به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شده است.

قصد سفر به آمریکا را ندارم
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه شنیده شده که قصد سفر به آمریکا را دارد، گفت: برنامه‌ای برای مذاکره با شرکت‌های آمریکایی ندارم، قصد سفر هم ندارم.

اختلال ۵ ساعته تلگرام به دلیل کندی اینترنت کشور
وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال دیگری درباره اختلال تلگرام از صبح امروز، گفت: اختلال تلگرام ۵، ۶ ساعت بود که به دلیل اختلال در سرویس اینترنت بین‌الملل حادث شد، همچنان که از روز گذشته ۵۰ گیگ از اینترنتی که ایران از ترکیه می‌گیرد از مدار خارج شده بود که این موضوع توسط ترکیه و به دلیل تحولات سیاسی آن کشور حادث شده بود.
کد مطلب: 37977
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام