۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹

صددرصد سایت‌های اینترنتی با پسوند zip و review آلوده‌اند

ایتنا - 95 درصد پسوندهای اینترنتی محبوب در 10 شاخه مختلف به صورت گسترده برای فعالیت‌های نادرست مورد استفاده قرار می‌گیرند.
صددرصد سایت‌های اینترنتی با پسوند zip و review آلوده‌اند


تعداد زیادی از بهترین پسوندهای اینترنتی جهان که مخاطبان فراوانی دارند به طور معمول برای پشتیبانی از بوت‌نت‌ها، کمپین‌های تولید هرزنامه و حملات فیشینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، یک گروه تحقیقاتی در مرکز Blue Coat از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ابزارهای امنیت سازمانی در جهان نتیجه ماه‌ها بررسی خود روی دامنه‌های سطح بالا را منتشر کرد. دامنه‌ها در حال حاضر به com، org یا پسوندهای مخصوص کشورها محدود نمی‌شوند و در عوض اپراتور سایت‌ها می‌توانند طیف گسترده پسوندهای اینترنتی از جمله link، edu، mil، review، work و ... را انتخاب کنند.

محققان در بررسی جدید خود به این نتیجه رسیدند که بیش از ۹۵ درصد پسوندهای اینترنتی محبوب در ۱۰ شاخه مختلف به صورت گسترده برای فعالیت‌های نادرست مورد استفاده قرار می‌گیرند و در این میان می‌توان گفت تقریبا همه لینک‌هایی که در دو دامنه zip و review منتشر می‌شود، آلوده هستند.

مرکز امنیتی Blue Coat برای به دست آوردن این نتایج صدها میلیون سایت اینترنتی را که توسط ۱۵ هزار سازمان و ۷۵ میلیون کاربر عادی مورد استفاده قرار گرفتند به دقت بررسی کرد و میزان مشروعیت هر یک از پسوندهای اینترنتی در سایت‌های مذکور را زیر ذره‌بین گذاشت.

 

گروه تحقیقاتی این مرکز اعلام کرد یک پسوند اینترنتی زمانی «مشکوک» شناخته می‌شود که در آن هرزنامه، بدافزار، لینک بوت‌نت، ویروس، ابزار آلوده، نرم‌افزارهای ناخواسته(PUS) یا سیستم‌های سرقت اینترنتی دیده شود.

مرکز Blue Coat به تمامی سازمان‌ها و کسب و کارهای جهانی توصیه کرد که پیش از انجام هر گونه فعالیت اینترنتی به پسوند سایت‌ها دقت کنند و در این میان به دامنه‌ها و پسوندهای مشهور اعتماد نداشته باشند.
 
کد مطلب: 37935
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام