کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل به دنبال تهیه نقشه چاله‌های جاده‌ای

14 شهريور 1394 ساعت 10:33

ایتنا – شرکت گوگل در برنامه‌ای ویژه قصد دارد تا به کمک سیستم موقعیت‌یاب جهانی، نقشه‌ای از چاله‌های موجود در جاده‌ها را تهیه‌کرده و در اختیار کاربران قرار بدهد.




شرکت گوگل در برنامه‌ای ویژه قصد دارد تا به کمک سیستم موقعیت‌یاب جهانی، نقشه‌ای از چاله‌های موجود در جاده‌ها را تهیه‌کرده و در اختیار کاربران قرار بدهد.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبری gizmodo، شاید دو دهه پیش اگر فردی به مسیریابی دیجیتالی فکر می‌کرد، این امر بسیار خنده‌دار و دور از باور به نظر می‌رسید ولی امروزه تقریبا هر تلفن همراه هوشمندی انجام این امر را برای کاربر خود مهیا می‌کند.

به‌این‌ترتیب می‌توان به سراغ مراحل تکمیلی این‌گونه از پروژه‌ها رفت. برای نمونه پیشرفت‌هایی مانند افزوده شدن ساختار ترافیکی به نقشه‌های دیجیتالی، افزوده شدن وضعیت وجود مغازه‌ها و سایر موارد در طول جند سال به سامانه‌هایی مانند نقشه گوگل افزوده شدند.

حال گوگل می‌خواهد این ساختار را یک گام دیگر به‌پیش ببرد و در این راستا نیز چاله‌های خیابانی را هدف قرار داده است. این چاله‌ها سالانه منجر به بسیاری از تصادف‌ها و خسارت‌های مالی و حتی در برخی از موارد جانی می‌شود. گوگل قصد دارد تا با کمک سیستم نقشه خود و سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا جی‌پی‌اس، این چاله‌ها را نیز در نقشه خود جای بدهد.

 
البته برای این کار به همکاری کاربران نیاز خواهد بود و تنها کافی است که کاربران حسگرهای مربوطه(مانند ژیروسکوپ) در تلفن همراه خود را روشن بگذارند تا گوگل بتواند از تغییرات ناگهانی ارتفاع خودرو به وجود چاله‌ها پی ببرد این سیستم به‌اندازه کافی هوشمند خواهد بود تا بتواند جاده‌های خاکی را از چاله‌های موجود در مسیرهای آسفالته تفکیک کند.

هنوز زمان عرضه نسخه نهایی از این سامانه اعلام‌نشده است ولی می‌توان انتظار داشت که این سیستم به‌صورت منطقه‌ای و برای چند شهر آمریکا به‌زودی به ساختار نقشه گوگل افزوده شود.
 


کد مطلب: 37934

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37934/گوگل-دنبال-تهیه-نقشه-چاله-های-جاده-ای

ايتنا
  https://www.itna.ir