کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فایل سیستم جدید از داده‌های شما محافظت خواهد کرد

14 شهريور 1394 ساعت 12:35

ایتنا – متخصصان مرکز ام آی تی موفق به طراحی یک فایل سیستم جدید شده‌اند که می‌تواند در صورت آسیب دیدن سیستم شما، اطلاعات در آخرین لحظه ذخیره کند.




متخصصان مرکز ام آی تی موفق به طراحی یک فایل سیستم جدید شده‌اند که می‌تواند در صورت آسیب دیدن سیستم شما، اطلاعات در آخرین لحظه ذخیره کند.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبری gizmodo، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که افراد دوست‌دار کامپیوتر برای سال‌ها از آن عذاب کشیده‌اند را می‌توان از کار افتادن ناگهانی کامپیوتر و یا به‌اصطلاح، Carsh کردن دستگاه دانست. این مشکل موجب می‌شود تا افرادی که برای مدت طولانی فعالیت‌های خود را بر روی کامپیوترشان ذخیره نکرده‌اند، با مشکل از دست دادن اطلاعات مواجه شوند.

حال متخصصان مرکز ام آی تی به فکر این امر افتاده‌اند که راهکاری برای رفع این مشکل طراحی کنند و نتیجه تلاش‌های آنها نیز به تولید یک نوع جدید از فایل سیستم منتهی شده است. شایان‌ذکر است که فایل سیستم بخشی از کامپیوتر است که وظیفه ذخیره اطلاعات بر روی دیسک و به حافظه سپردن نقطه ذخیره‌سازی هر داده را بر عهده دارد. به‌این‌ترتیب و با داشتن یک فایل سیستم نیرومند می‌توان از مشکل یادشده به‌خوبی پیشگیری کرد.


این فایل سیستم جدید این امکان را دارد که به‌صورت منظم مسیریابی مربوط به اطلاعات را تکرار کند و به همین دلیل نیز درصورتی‌که کامپیوتر از کار بیفتد، این فایل سیستم تنها چند ثانیه با آخرین تغییرات ذخیره‌شده خود فاصله داشته است.

البته هنوز زمان زیادی تا ارائه رسمی این فایل سیستم باقی‌مانده است و پس‌ازآن نیز باید دید که شرکت‌های بزرگ و مرجع رد زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای اجرایی (مانند سیستم‌عامل) کامپیوتر چگونه آن را موردپذیرش قرار خواهند داد.
 


کد مطلب: 37933

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37933/فایل-سیستم-جدید-داده-های-محافظت-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir