۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳

الگوریتم هوشمندانه جدید گوگل می‌تواند حجم ویدئوهای 4K را به نصف کاهش دهد

ایتنا- با معرفی الگوریتم جدید گوگل حجم پهنای باند مصرفی در هنگام تماشای ویدئوهای 4K به نصف کاهش می‌یابد.
الگوریتم هوشمندانه جدید گوگل می‌تواند حجم ویدئوهای 4K را به نصف کاهش دهد


روزبه‌روز بر آمار سرویس‌دهندگان ویدئو آنلاینی که از وضوح تصویر 4K پشتیبانی می‌کنند افزوده می‌شود، از این رو کاربران می‌توانند تصاویری باکیفیت ۴ برابر اچ‌دی را در صورت دسترسی به شبکه اینترنت پرسرعت به صورت آنلاین تماشا کنند با این حال یک مشکل اساسی وجود دارد؛ تخلیه سریع پهنای باند اینترنت این قشر از اهالی علاقه‌مند به فناوری.


این یک امر طبیعیست که با همه‌گیر شدن دسترسی به اینترنت پهن باند در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، استفاده از خدمات آنلاین باکیفیت روزبه‌روز در حال افزایش است.

یکی از سرویس‌هایی که از دیرباز علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کرده است، تماشای آنلاین ویدئوست که امروزه حتی برخی ارائه‌دهندگان بزرگ زیرساخت آن همچون یوتیوب امکان تماشای ویدئوهایی با وضوح 4، 5 و یا حتی 6K را هم امکان‌پذیر کرده‌اند.

بهره‌مندی از این گونه امکانات مستلزم دسترسی به اینترنت پهن باند و حجم بسیار بالای می‌باشد، از این رو اگر خواهان تماشای ویدئوهای 4K هستید با این حال در طرف دیگر با محدودیت حجم اینترنت نیز دست و پنجه نرم می‌کنید، بدون شک در دراز مدت با مشکلاتی روبه‌رو خواهید شد.

اهالی کُدنویس (وب، اپلیکیشن، PLC و …) می‌دانند که می‌توان با استفاده از الگوریتم‌هایی که تمامی آن‌ها بر پایه معادلات ریاضی شکل گرفته، چندین خط کد‌نویسی را فشرده و به صورت نمادی درآورد که موجب تسریع در انجام عملیات مورد نظر و در مرحله بعد بینه کردن محصول نهایی می‌شود.

اکثر الگوریتم‌های کدنویسی که تا به امروز منتشر گردیده، از شرکت‌های مستقر در دره سیلیکون ولی نشأت گرفته که محل تجمع نخبگان ریاضی دنیا نیز محسوب می‌شود.

در همین رابطه غول موتورهای جستجوگر گوگل الگوریتم هوشمندانه جدیدی را معرفی کرده که می‌تواند حجم پهنای باند مصرفی در هنگام تماشای ویدئوهای 4K را به نصف کاهش دهد.

بر این اساس، در فضای سیار بارگذاری اطلاعات سریع‌تر انجام می‌شود، باتری کمتری مصرف می‌شود و از همه مهم‌تر این که پهنای باند کمتری به این کار اختصاص می‌یابد.

به گفته یکی از مهندسان ارشد گوگل James Bankoski، الگوریتم جدید گوگل در مراحل پایانی توسعه خود قرار داشته و به زودی VP10 جایگزین VP9 در وب‌سایت یوتیوب خواهد شد؛ بدین ترتیب کاربران در هنگام تماشای ویدئوهای 4K در این وب‌سایت، پهنای باند اینترنت کمتری نسبت به قبل مصرف خواهند کرد.

مانتین ویوها امیدوارند تا پایان سال جاری بتوانند VP10 را عملیاتی کرده و سپس به صورت رایگان در اختیار دیگر تولیدکنندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار برای فشرده‌سازی ویدئوهای کیفیت بالا در هنگان تماشا به صورت استریم قرار دهند.

بدون شک الگوریتم هوشمندانه جدید گوگل که به صورت رایگان ارائه خواهد شد، جایگاه الگوریتم H.264 شرکت اپل را که کارایی مشابه داشته با این حال به صورت پولی عرضه گردیده را متزلزل کند.

منبع : فارنت
کد مطلب: 37930
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام