۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳

ساخت تراشه‌ای که از چشم کاربر به عنوان رمز عبور استفاده می‌کند

ایتنا- به کمک پردازنده‌های جدید اینتل صنعت رایانه‌های شخصی کاملا متحول می‌شود.
ساخت تراشه‌ای که از چشم کاربر به عنوان رمز عبور استفاده می‌کند


نسل ششم پردازنده‌های ساخت اینتل با عنوان Skylake که به تازگی در نمایشگاه IFA برلین به نمایش گذاشته شده‌اند، صنعت رایانه‌های شخصی را کاملا متحول می‌کند.


به گزارش ایتنا از فارس، با استفاده از این پردازنده‌ها به طور گسترده‌ای در مصرف انرژی صرفه جویی شده و عمر باتری رایانه‌ها دو برابر می‌شود.

همچنین عملکرد گرافیکی و بصری رایانه‌ها تا دو برابر بهبود یافته و عملکرد برنامه‌های تحت وب هم در مقایسه با رایانه‌های شخصی سه سال قبل تا ۵۰ درصد بهتر می‌شود.

نکته جالب دیگر این است که لاگین کردن و ورود به رایانه‌های مجهز به تراشه‌های Skylake تنها با نگاه کردن به آنها امکان‌پذیر خواهد بود.

کارشناسان این شیوه ورود به یک رایانه یا لاگین را کاملا ایمن دانسته و معتقدند دوربین سه بعدی طراحی شده به همین منظور که از دو زاویه به چهره کاربر نگاه می‌کند قابل فریب دادن نیست و می‌تواند عکس یک کاربر را از چهره واقعی او متمایز کند.

اینتل امیدوار است که عرضه این تراشه موجب افزایش تقاضا برای خرید رایانه‌های شخصی شود که این روزها به علت محبوبیت گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های اپل دیگر چندان مورد توجه نیستند.

تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد که عرضه جهانی رایانه‌های شخصی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱.۸ درصد کاهش یافته است.

قابلیت مهم دیگر این تراشه شارژ بی‌سیم ابزار و لوازمی است که در اطرافش قرار بگیرند. تراشه یاد شده با استفاده از وسیله‌ای خاص که زیر میز قرار می‌گیرد می‌تواند هر سطح مسطحی را به یک شارژر مبدل کند.

این شارژر فعلا ۵ واتی است و قابیت ارتقا به یک شارژر ۲۰ واتی را هم دارد. البته تکیمل این فناوری تا یک سال دیگر به طول می‌انجامد.
کد مطلب: 37927
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام