کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد

بهره‌مندی روستاهای بالای 10 خانوار از شبکه‌های ارتباطی

خبرگزاری ايسنا , 7 شهريور 1394 ساعت 12:16

ایتنا- واعظی: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به توسعه ارتباطات به ویژه در مناطق محروم دارد.




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار در کشور، زمینه بهره‌مندی از خدمات شبکه‌های ارتباطی را دارند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی در جلسه شورای اداری استان قزوین اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به توسعه ارتباطات به ویژه در مناطق محروم دارد تا همه بتوانند به شکلی عادلانه از خدمات دولت الکترونیک در راستای تسهیل امور روزمره خود استفاده کنند.

وی افزود: خدمات دولت به مناطق محروم در حالی است که از بودجه ۴۰ هزار میلیارد ریالی مصوب این وزارتخانه در سال جاری، تنها ۲۵ هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است.

واعظی زیرساخت‌های استان قزوین برای توسعه را مناسب و مطلوب دانست و اضافه کرد: این استان ظرفیت توسعه شبکه را به خوبی داراست و از این نظر می‌تواند معین استان تهران شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بودجه استان قزوین در این حوزه نیز از ۱۱۷۰ میلیارد ریال سال گذشته به۱۰۸۰ میلیارد ریال در سال جاری رسیده اما زیرساخت‌های آن قابلیت توسعه خوبی دارد.

واعظی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، سیستم دیتا سنتر استان قزوین در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید؛ توسعه دفاتر آی.سی.تی روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.

مرتضی روزبه، استاندار قزوین نیز در این جلسه گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نگاه ویژه‌ای به استان قزوین دارد و این امر فرصتی برای توسعه استان تلقی می‌شود.

وی خواستار فراهم شدن زمینه خدمات بیشتر دولت الکترونیک در قزوین شد.

پیش از این جلسه، واعظی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و همچنین در گلزار شهدای شهر حضور یافت.

افتتاح سالن مانیتورینگ اداره کل فناوری اطلاعات برنامه بعدی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به قزوین است.


کد مطلب: 37845

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37845/بهره-مندی-روستاهای-بالای-10-خانوار-شبکه-های-ارتباطی

ايتنا
  https://www.itna.ir