۲
۰
plusresetminus
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۱

جنگ مایکروسافت و مخالفان کپی‌رایت

ایتنا- تیم‌های ارائه فایل‌های شامل کپی‌رایت برای دانلود، ویندوز ۱۰ را بایکوت کرده‌اند و برخی از آن‌ها زودی خدمات خود به کاربرانی که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند را متوقف ساخته‌اند.
جنگ مایکروسافت و مخالفان کپی‌رایت


تیم‌های ارائه فایل‌های شامل کپی‌رایت برای دانلود، ویندوز ۱۰ را بایکوت کرده‌اند و برخی از آنها اخیرا خدمات خود به کاربرانی که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند را متوقف ساخته‌اند.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبری gizmodo، مخالفان کپی‌رایت و افرادی که به دانلود و انتشار فایل‌های شامل کپی‌رایت دست می‌زنند با نام جهانی "دزدان دریایی"(Pirate) شناخته می‌شوند. این افراد به‌تازگی و با توجه به وجود امکانی جدید در ویندوز ۱۰، این سیستم‌عامل را در لیست سیاه خود جای‌داده‌اند.

سیستم جدیدی در ویندوز ۱۰ وجود دارد که به‌موجب آن مایکروسافت امکان رصد کردن ساختار سخت‌افزار فرد برای یافتن نرم‌افزارهای ضدکپی‌رایت را می‌دهد. این امر برای گروه‌های پیشتاز در این رده چندان خوشایند نبوده است.
برای نمونه بسیاری از سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات و فایل‌های تورنت در سیستم قوانین کاربری و استفاده از وب‌سایتشان بخش جدیدی را افزوده‌اند که به‌موجب آن کاربرانی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، شامل خدمات دریافت فایل‌های تورنت نخواهند بود.


مایکروسافت نیز به‌صورت رسمی این موضوع را تائید کرده است و می‌گوید: «ما سیستم شما را اسکن می‌کنیم تا بتوانیم نرم‌افزارهای شما را به‌موقع به‌روزرسانی کنیم، همچنین این اسکن موجب می‌شود تا بتوانیم جلوی استفاده از بازی‌های کامپیوتری و نرم‌افزارهای ناقض کپی‌رایت نیز گرفته شود.»

به‌این‌ترتیب بسیاری از کاربران ایرانی می‌توانند در صورت استفاده از ویندوز ۱۰ با مشکلات فراوانی روبرو شوند ولی کاربرانی که تنها از نسخه‌های اصلی نرم‌افزارهای مختلف استفاده می‌کنند جایی برای نگرانی نخواهند داشت.
 
کد مطلب: 37819
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ویندوز 10 دیکتاتوری ترین سیستم عامل دنیا.
فعلا ویندوز 7 فقط...
بعدشم اوبونتو.
feedback
Iran, Islamic Republic of
ویندوز 10 جاسوس کامل هست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام