۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸

روسیه بخشی از ویکی‌پدیا را به علت تخلف فیلتر می‌کند

ایتنا- از سال ۲۰۱۲ قوانین تازه‌ای در زمینه فیلترینگ اینترنت در روسیه وضع شده که بر مبنای آن سایت‌های هرزه‌نگاری کودکان یا مشوق خودکشی مسدود شوند.
روسیه بخشی از ویکی‌پدیا را به علت تخلف فیلتر می‌کند


دولت روسیه به شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت در این کشور دستور داد تا دسترسی به یکی از صفحات نسخه روسی ویکی پدیا را ناممکن کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، در این صفحه اطلاعاتی در مورد نوعی گیاه به نام cannabis که به عنوان ماده‌مخدر قابل استفاده است درج شده است.

این اقدام ممکن است دسترسی به کل ویکی‌پدیا را در روسیه مسدود کند، زیرا سایت یاد شده از پروتکل محافظت شده خاصی استفاده می‌کند که باعث می‌شود فیلتر کردن صفحات جداگانه آن ممکن نباشد و در نتیجه احتمالا کل این سایت فیلتر خواهد شد.

از سال ۲۰۱۲ قوانین تازه‌ای در زمینه فیلترینگ اینترنت در روسیه وضع شده که بر مبنای آن سایت‌های هرزه‌نگاری کودکان، مرتبط با موادمخدر ، مربوط به شبه نظامیان یا مشوق خودکشی مسدود شوند.

رگولاتوری روسیه موسوم به Roskomnadzor قبلا به Wikimedia RU سازمان محلی حامی ویکی‌پدیا در روسیه در مورد حذف مطالب مرتبط با موادمخدر هشدار داده بود، اما ویکی‌پدیا از حذف این صفحات خودداری کرده و تنها آنها را ویراش و منتقل نموده است.
کد مطلب: 37813
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اینجا هم که همینطوره. خیلی از صفحات فیلتره. مخصوصا درباره افراد خاص، وقایع خاص... البته فقط به همین خلاصه نمیشه. مثلا تمام مقالات عبری یک جا فیلتره! حالا این که چه ضرورتی داشته این صفحات که احتمالا کسی تو ایران هم نمیتونه بخونه (تا با دیدن مثلا مقاله ای درباره پنگوئن به زبان عبری دین و ایمانش به فنا بره) فیلتر شدن.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام