کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت امنیت از نگاه سایمنتک؛

سهم ایمیل‌های مخرب افزایش یافت

کشف ۴۰ گونه بدافزار اندروید

خبرگزاری مهر , 2 شهريور 1394 ساعت 9:43

ایتنا- سایمنتک آخرین وضعیت حملات هدفمند و آسیب‌پذیری‌های سایبری مهم جهان را منتشر کرد.




مرکز مدیریت عملیات و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای با توجه به داده های آماری شرکت امنیتی سایمنتک، آخرین تهدیدات امنیت سایبری و روند حملات هدفمند را تا پایان ۳ ماهه دوم سال جاری میلادی منتشر کرد.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، شرکت امنیتی سایمنتک هر ماه گزارشی را که حاوی تحلیل آخرین تهدیدها و روندهای مربوط به بدافزار، هرزنامه، آسیب‌پذیری و دیگر خطرات بالقوه در این حوزه است، منتشر می‌‌کند؛ براین اساس مرکز مدیریت عملیات و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای - ماهر- ، براساس داده‌های آماری جمع‌آوری شده از سوی این موسسه تحقیقاتی امنیتی، آخرین وضعیت حملات هدفمند و آسیب‌پذیری‌های سایبری مهم جهان را که در ماه ژوئن رخ داده است اعلام کرد.

سرقت هویت در حملات هدفمند سازمانی
براساس بررسی‌های به عمل آمده، در این بازه زمانی بخش کارخانه‌ها و سازمان‌ها با نرخ ۲۲ درصد، بیشتر هدف حملات سرقت هویت قرار گرفته است؛ از این میان کارخانه‌ها و سازمان‌های مربوط به ساخت و تولید، امور مالی، بیمه و خدمات حمل و نقل در صدر حملات سرقت هویت قرار دارند.

این ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که نرخ حملات سرقت هویت برای کسب و کارهای بزرگ که بیش از ۲۵۰۰ پرسنل دارند نسبت به ماه می کاهش یافته و به ۲۵.۱ درصد رسیده است؛ در مقابل کسب و کارهایی با کمتر از ۲۵۰ نفر با نرخ ۳۸.۱درصد، در صدر جدول حملات سرقت هویت قرار گرفته‌اند.

در مجموع نرخ حملات سرقت هویت در ماه ژوئن کمی کاهش داشته و یک ایمیل از هر ۲ هزار و ۴۴۸ ایمیل، حاوی لینک سرقت هویت بوده است.

کاهش آسیب‌پذیری‌های اینترنتی
تعداد آسیب‌پذیری‌های سایت‌های اینترنتی و نرم‌افزارهای کاربردی در این بازه زمانی کاهش یافته است و در ماه ژوئن میلادی - خرداد و تیر - حدود ۵۲۶ آسیب‌پذیری گزارش شده است.

در این بازه زمانی تنها یک آسیب‌پذیری zero-day شناسایی شده است.

افزایش نرم‌افزارهای مخرب در ایمیل
در همین حال گزارش امنیتی سایمنتک نشان می‌دهد که در ماه ژوئن میلادی ۵۷.۶ میلیون بدافزار جدید در جهان شناسایی شده که نسبت به ماه گذشته که ۴۴.۵ میلیون قطعه بدافزار شناسایی شده بود، افزایش یافته است.

در این بازه زمانی سهم ترافیک ایمیل حاوی بدافزار افزایش یافته و می‌توان گفت از هر ۳۱۹ ایمیل، یک ایمیل حاوی نرم‌افزار مخرب است.

کشف ۴۰ گونه بدافزار از خانواده اندروید
براساس بررسی‌های صورت گرفته، در ماه ژوئن تنها یک بدافزار جدید تلفن همراه شناسایی و به طور متوسط ۴۰ گونه بدافزار اندروید در هر خانواده بدافزار کشف شده است.

نرخ هرزنامه کاهش یافت
در این بازه زمانی نرخ ایمیل‌های هرزنامه‌ای کاهش یافته و با ۱.۸ درصد کاهش نسبت به ماه‌های گذشته به ۴۹.۷ درصد رسیده است.


کد مطلب: 37785

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37785/سهم-ایمیل-های-مخرب-افزایش-یافت

ايتنا
  https://www.itna.ir