۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴
مبادله تفاهمنامه ترابردپذیری شماره موبایل

وزیر ICT خبر داد: سرمایه‌گذاری 640 میلیاردی برای تغییر اپراتور موبایل

ایتنا- واعظی از سرمایه‌گذاری ۶۴۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح ترابرد پذیری شماره تلفن همراه خبر داد.
وزیر ICT خبر داد: سرمایه‌گذاری 640 میلیاردی برای تغییر اپراتور موبایل


مراسم امضای موافقتنامه ارائه خدمات ترابردپذیری شماره بین اپراتورهای تلفن همراه و اعطای پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم برگزار شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مراسم امضای موافقتنامه ارائه خدمات ترابردپذیری شماره بین اپراتورهای تلفن همراه و اعطای پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم با حضور وزیر ارتباطات، معاونان و مدیران‌عامل سه اپراتور تلفن همراه کشور در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.

سرمایه‌گذاری ۶۴۰ میلیاردی برای تغییر اپراتور موبایل توسط مردم

وزیر ارتباطات از سرمایه‌گذاری ۶۴۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح ترابرد پذیری شماره تلفن همراه خبر داد و گفت: سال گذشته در چنین روزهایی به اپراتورها مجوز ورود به مقطع بالاتر ارتباطی داده شد و بدین واسطه با اجرای خوب این فرآیند توسط اپراتورها اکنون تحول بزرگی در مصرف دیتا همراه ایجاد شده است.

وی ادامه داد:‌ برای اجرای این طرح شرکت ارتباطات زیرساخت نیز همکاری خوبی داشته و در نهایت کار به گونه‌ای پیشرفت که برای تامین پهنای باند مورد نیاز مردم و اپراتورها هیچ مشکلی ایجاد نشد.

واعظی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم رقابت میان اپراتورها اظهار کرد: سیاست ما رقابت سالم است و تلاش داریم جلوی انحصار را بگیریم چرا‌که با این کار همه سود می‌کنند و انحصار نتیجه‌ای غیر از رکود و ضرر برای بخش‌های مختلف نداشته و هیچ نوآوری در آن نیست.

واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که لازم است خدمات به گونه‌ای باشد که علاوه بر کیفیت خوب تعرفه‌ عادلانه‌ای نیز داشته باشند گفت: البته در این میان لازم است که شرکت‌ها نیز درآمد مناسبی داشته باشند تا بتوانند فرآیند توسعه را دنبال کنند.

شرکتی که نتواند درآمدزایی داشته باشد نمی‌تواند خدمات خوبی به مردم ارائه کند.

وی با اشاره به این که با اجرای طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه رقابت بیشتری میان اپراتورهای تلفن همراه ایجاد می‌شود، متذکر شد: سرمایه‌گذاری که طی سال‌های گذشته اپراتورهای موبایل برای توسعه انجام داده‌اند رقم خوبی است و در کل سرمایه‌گذاری در زمینه ICT در کشور رقم بالایی دارد و اکنون نیز برای اجرای طرح ترابرد پذیری شماره‌ها به غیر از بخش‌های زیرساختی و امنیتی توسط اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات حدود ۶۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای این بخش در نظر گرفته شده که البته ممکن است این رقم بالا نباشد اما حاصل این کار به گونه‌ای خواهد بود که مردم برنده اصلی آن خواهند بود.

وی همچنین یادآور شد: شروع این طرح در ایران با تاخیر صورت گرفته و کشورهای مختلف در این حوزه ۱۰ تا ۱۲ سال قبل آغاز به فعالیت کرده‌اند و اکنون بیش از ۷۰ کشور دنیا چنین طرحی را اجرا کرده‌اند.

واعظی همچنین به ورود اپراتورها به حوزه TDLTE اشاره کرد و گفت: به واسطه اجرای این طرح نیز تحولات عظیمی ایجاد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ارائه مجوز پروانه وایمکس سراسری به ایرانسل اظهار کرد: اکنون در کشور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک وایمکس وجود دارد که کمک به سراسری شدن خدمات وایمکس، به گسترش ضریب نفوذ اینترنت کمک خواهد کرد.

وی همچنین به بحث رقابت اپراتورها اشاره و اظهار کرد:‌ تاکید ما بر آن است که رقابت‌های صورت گرفته سالم و دوستانه باشد ما به طور کلی با رقابت تخریبی مخالفیم و توسعه ما اپراتورها آن است که تا می‌توانند تبلیغ کنند ولی به هیچ عنوان اپراتور دیگری را تخریب نکنند.

واعظی یادآور شد: زمانی از سوی اپراتورها پیامک‌های تخریبی متعددی ارسال می‌شد اما به دنبال انتقادات متعدد ما اکنون این پیامک‌ها کمتر شده یا حداقل برای ما ارسال نمی‌شود.
کد مطلب: 37781
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام