۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹

ویندوز ۱۰ تأثیری بر بازار کامپیوترهای همراه نداشته است

ایتنا- تحقیقات جدید بنگاه‌های تحلیل نشان می‌دهد که برخلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته، عرضه ویندوز ۱۰ موجب پیشرفت در آمار فروش کامپیوترهای خانگی نشده است.
ویندوز ۱۰ تأثیری بر بازار کامپیوترهای همراه نداشته است


تحقیقات جدید بنگاه‌های تحلیل نشان می‌دهد که برخلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته، عرضه ویندوز ۱۰ موجب پیشرفت در آمار فروش کامپیوترهای خانگی نشده است.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبری digitimes، بسیاری از مراکز تحلیلی پیش‌بینی کرده بودند که عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت می‌تواند بازار راکد کامپیوترهای خانگی و کامپیوترهای همراه را با یک شوک روبرو سازد. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شد که این نسخه از ویندوز آمار فروش در این بازار را به مسیر صعودی بازگرداند ولی تحقیقات جدید مرکز ABI نشان می‌دهد که این رخداد به هیچ عنوان اتفاق نیفتاده است.

مسئولان این بنگاه تحقیقاتی با بررسی شرایط بازار پس از عرضه ویندوز ۱۰ پیش‌بینی کرده‌اند که فروش جهانی کامپیوترهای خانگی به ۱۶۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ برسد که در عمل رقمی تقریبا برابر با نتایج حاصله در پایان سال ۲۰۱۴ است.
به این ترتیب می‌توان گفت که در بهترین حالت ویندوز ۱۰ از افت فروش در این بازار جلوگیری به عمل آورده است.

 

شایان ذکر است که فروش ضعیف بازار کامپیوترهای همراه تنها شامل کامپیوترهای خانگی نمی‌شود و علاوه بر نت بوک‌ها و نوت بوک‌ها، بازار فروش کروم بوک‌ها نیز در وضعیت مشابهی به سر می‌برد.

البته بازار عرضه، در برخی از رده‌های فروش کامپیوترهای خانگی شاهد رشد بوده است. برای نمونه می‌توان به کامپیوترهای خانگی بسیار سبک و در رده حمل آسان اشاره کرد. البته این رشد به‌واسطه کاهش فروش در بخش‌های دیگر به آمار کلی فروش این دستگاه‌ها کمک خاصی نخواهد کرد.
 
کد مطلب: 37775
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام