۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

مشکلات ویندوز ١٠ و راه‌حل رفع

ایتنا- ویندوز 10، فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد اما مایکروسافت تصمیم دارد شکست نسخه قبلی را در این ویندوز جبران کند.
مشکلات ویندوز ١٠ و راه‌حل رفع


اگر سیستم خود را به ویندوز١٠ ارتقا داده‌اید، ممکن است به‌دلیل وجود برخی باگ‌های اذیت‌کننده، هنوز تجربه‌ای روان و عالی از آخرین نسخه سیستم‌عامل مایکروسافت کسب نکرده‌ باشید.

نمی‌توان گفت ویندوز ١٠ از مشکلاتی عمیق و جدی رنج می‌برد اما همچنان باگ‌هایی در این نسخه وجود دارند.
همان‌طورکه می‌دانید ویندوز١٠ مدت زیادی در مراحل آزمایشی یا به‌گفته مایکروسافت در «نسخه‌های پیش‌نمایش فنی» در حال رفع اشکال بوده و آزمون‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته است.

اما همچنان غول نرم‌افزاری دنیا روی سیستم‌عامل بسیار کامل و قوی خود در حال کار است تا مشکلات کنونی را نیز رفع کند.

طول عمر باتری
پس از هر بروزرسانی نرم‌افزاری برای دستگاه‌های مختلف، معمولا طول عمر باتری یکی از مشکلاتی است که کاربران با آن درگیر می‌شوند. اما خوشبختانه ویندوز١٠ زیاد چنین مشکلی برای لپ‌تاپ یا تبلت‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل ایجاد نکرده و خوشبختانه در این مورد بهینه شده است.

با این‌ حال، اگر پس از بروزرسانی به ویندوز١٠ شاهد مشکلاتی همچون تخلیه سریع شارژ باتری هستید، ممکن است شرکت تولید‌کننده سخت‌افزار دستگاه شما، فرمور یا درایوری برای حل‌کردن این مشکل و بهینگی بیشتر نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه ارائه کند.

براساس آزمایش‌هایی که انجام دادیم، معمولا دانلود و نصب آپدیت‌های جدید ویندوز ١٠ انرژی زیادی از باتری مصرف می‌کند و در نتیجه شاهد کوتاه‌شدن عمر باتری لپ‌تاپ یا تبلت ویندوز ١٠ خود خواهید بود.

بهتر است زمان‌بندی دانلود و نصب بروزرسانی‌های جدید ویندوز ١٠ را خودتان به دست بگیرید و در زمان مناسب اقدام به دانلود و نصب آپدیت‌های جدید کنید.

برنامه‌های پیش‌فرض
یکی از مشکلاتی که چه در ویندوز ٨,١ و چه در ویندوز١٠ وجود داشته و دارد، بازکردن فایل‌ها بدون استفاده از برنامه‌ پیش‌فرض تنظیم‌شده است.
برای مثال ما نرم‌افزاری را به‌عنوان برنامه پیش‌فرض باز‌کننده تصاویر در ویندوز ١٠ انتخاب کرده‌ایم اما در زمان ورود به فایل، تصویر با نرم‌افزار دیگری (معمولا نرم‌افزار پیش‌فرض ویندوز) باز می‌شود.

نرم‌افزار‌های ناسازگار
ویندوز١٠ زمان زیادی است که در حال آزمایش‌های مختلف است اما هنوز برنامه‌هایی هستند که با این نسخه سازگار نشده‌اند و ممکن است در زمان اجرا کرش کنند.

یکی از راه‌حل‌های رفع این مشکل علاوه بر ارائه بروزرسانی‌های جدید برای این نرم‌افزار‌ها احتمالا حالت سازگاری یا Compatibility Mode است که در ویندوز١٠ نیز وجود دارد.

بنابراین شما می‌توانید فایل‌های اجرائی (با پسوند exe.) را براساس نسخه‌های مختلف ویندوز اجرا کنید. برای اینکار روی همین فایل اجرائی راست‌کلیک کنید، در انتهای لیست بازشده Properties را انتخاب و تب Compatibility را باز کنید.

اکنون می‌توانید برنامه را بر اساس نسخه‌های مختلف ویندوز اجرا کنید. با اینکه حالت سازگاری، راه‌حل صددرصد این مشکل نیست اما ممکن است کمک کند.

کرش‌های مرورگر مایکروسافت اج
مایکروسافت به‌کلی اکسپلورر را فراموش کرد و مرورگری سریع و ساده با نام مایکروسافت اج را از پایه طرح‌ریزی کرد تا در ویندوز١٠ کاربران به سمت دیگر مرورگر‌های موجود کشیده نشوند.

اما هنوز نمی‌توان گفت مایکروسافت اج توانایی جایگزینی مرورگر‌های محبوبی همچون فایرفاکس یا کروم را پیدا کرده است. مایکروسافت اج گاه‌و‌بیگاه با کرش‌های حسابی‌ روبه‌رو می‌شود.

برای مثال پس از چند بار به خواب‌رفتن و بیدارشدن دستگاه، اج نمی‌تواند برگه‌های بازمانده را بازیابی کند و شما را مجبور به بستن این نرم‌افزار می‌کند. مایکروسافت اج هنوز از افزونه‌های کاربردی و قابلیت‌های کاملی که در دیگر مرورگرها وجود دارد، بهره نمی‌برد و روی سرعت مرورگری وب شما تأثیر منفی می‌گذارد.

بنابراین باید به فکر راه‌ چاره‌ای برای رفع این مشکل بود. متأسفانه مرورگر کروم گوگل با ویندوز١٠ هماهنگ نیست و منابع زیادی از سیستم را به خود اختصاص می‌دهد و لپ‌تاپ یا تبلت شما را بسیار داغ می‌کند.

بنابراین کروم زیاد گزینه خوبی برای استفاده در ویندوز١٠ مخصوصا برای باتری تبلت یا لپ‌تاپ‌ها نیست. اما فایرفاکس به‌مراتب گزینه بهتری نسبت به کروم به حساب می‌آید. با نصب افزونه Memory Fox حتی می‌توانید مصرف حافظه رم فایرفاکس را بیش از این بهینه کنید.

ویندوز١٠ قرار است با سخت‌افزار و نرم‌افزار‌های زیادی سازگاری نشان دهد. بنابراین مشکلات زیادی در این میان برای سازگاری نرم‌افزار‌های مختلف توسعه‌داده‌شده برای این سیستم‌عامل و سخت‌افزارهای زیادی که توسط تولید‌کننده‌های متفاوت ساخته شده، ممکن است پیش‌ آید.

اگر به مشکل عمیقی با ویندوز١٠ خود برخورد کردید، حذف نرم‌افزار‌های مختلف نصب‌شده می‌تواند یک راه‌حل باشد. اما راه‌حل اساسی‌تر قطعا ریست‌کردن ویندوز است. برای ریست‌کردن ویندوز١٠ و بازگشتن به تنظیمات اولیه این سیستم‌عامل به بخش Settings بروید.

تب Update & security و سپس گزینه Recovery را انتخاب کنید. زیر بخش Reset this PC می‌توانید به تنظیمات اولیه ویندوز بازگردید.

منبع: زومیت
کد مطلب: 37767
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام