۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳

نسل جدید کابل‌های نوری Corning هشتاد درصد سبک‌تر از کابل‌های مسی

ایتنا - این کابل نوری نسبت به مدل قبلی 50 درصد باریک‌تر ساخته شده است و وزن آن نسبت به کابل‌های مسی 80 درصد سبک‌تر محاسبه می‌شود.
نسل جدید کابل‌های نوری Corning هشتاد درصد سبک‌تر از کابل‌های مسی


شرکت Corning سری جدید کابل‌های نوری Thunderbolt خود را عرضه کرد و توضیح داد طول این محصول می‌تواند بین ۵.۵، ۱۰، ۳۰ و ۶۰ متر افزایش یابد.


به گزارش ایتنا به نقل از نووس‌لایت، این شرکت توضیح داد که محصول مذکور برای برخی کشورهای آسیایی از جمله چین، هنگ کنگ، ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی و تایوان با طول‌های مختلف ارایه می‌شود تا نیاز آنها را به صورت تخصصی برطرف کند.

کابل‌های نوری Thunderbolt برای محصولات صوتی و تصویری با پهنای باند بالا، تصویربرداری‌های دیجیتالی و پردازش‌های رایانه‌ای حجیم در فواصل طولانی ساخته شده است. این کابل نوری نسبت به مدل قبلی ۵۰ درصد باریک‌تر ساخته شده است و وزن آن نسبت به کابل‌های مسی ۸۰ درصد سبک‌تر محاسبه می‌شود.

کابل‌های نوری که به فناوری جداسازی الکتریکی صداهای اضافی مجهز شده است، با تمامی دستگاه‌های Thunderbolt از جمله تجهیزات سمعی-بصری، سیستم‌های ذخیره‌سازی با اتصال مستقیم (DAS)، سیستم‌های ذخیره‌سازی با اتصالات سریالی SCSI (SAS) و شبکه‌های محیطی ذخیره‌ساز اطلاعات (SAN) سازگاری دارد.

 

شرکت Corning توضیح داد که از این سیستم همچنین می‌توان انواع مختلف سیستم‌های ذخیره‌ساز اطلاعات، ایستگاه‌های اتصال، ایستگاه‌های سازمانی قابل گسترش و شبکه‌های کاری Ethernet استفاده کرد.

این نخستین کابل فیبری تمام‌نوری محسوب می‌شود و شرکت Corning اعلام کرده است که در مرحله نخست عرضه،‌ به صورت گسترده بر بازارهای آسیایی تمرکز دارد.
 
کد مطلب: 37749
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام