۱
۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶

چرا سیم‌کارت 912 هر روز گران‌تر می‌شود؟

ایتنا- طبق مصوبه رگولاتوری قیمت مصوبی که برای ارائه سیم‌کارت دائمی از سوی اپراتور اول در نظر گرفته شد رقمی کمتر از دویست هزار تومان است.
چرا سیم‌کارت 912 هر روز گران‌تر می‌شود؟


سیر صعودی قیمت سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول طی ماه‌های گذشته روندی مستمر به خود گرفته و این سیم‌کارت‌ها به گفته فعالان بازار و خریداران هر ماه گران‌تر می‌شود. این در حالی است که دلیل خاصی برای این افزایش قیمت به نظر نمی‌رسد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، طی ماه‌های گذشته قیمت سیم‌کارت‌های همراه اول و به ویژه سیم‌کارت‌های کد ۱ با سیر غیرمنطقی قیمت مواجه شده‌اند.

این در حالی است که طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قیمت مصوبی که برای ارائه سیم‌کارت دائمی از سوی اپراتور اول در نظر گرفته شد رقمی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان است.

حال طبق این مصوبه واگذاری سیم‌کارت‌ها از سوی شرکت همراه اول باید به قیمت مصوب صورت گیرد اما درباره سیم‌کارت‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند با توجه به اینکه این سیم‌کارت‌ها از طریق مردم و از مجرایی غیر از کانال اپراتور به فروش می‌رسند،نمی‌توان قیمت مصوبی اعمال کرد.

بدین ترتیب اکنون قیمت خط‌هایی که با کد ۱ شروع می‌شوند تا مرز دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیز پیش رفته است که البته به گفته معاون بازاریابی شرکت ارتباطات سیار حتی رقم فروش این سیم‌کارت‌ها به چهار میلیون تومان هم می‌رسد.

از سوی دیگر در موارد متعدد خریداران سیم‌کارت از این موضوع که در برخی دفاتر رسمی شرکت ارتباطات سیار هر بار به بهانه‌ای از فروش سیم‌کارت با قیمت مصوب خودداری می‌شود یاد می‌کنند.

اما مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در پاسخ به این موضوع اعلام کرد: در حال حاضر از طریق پورتال شرکت همراه اول و دفاتر ما خرید سیم‌کارت‌های کد ۰ و ۹ به راحتی و با قیمت مصوب یعنی ۱۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان امکان‌پذیر است.

وحید صدوقی در عین حال عنوان کرد: حال این که عده‌ای می‌گویند در خرید سیم‌کارت از دفاتر دچار مشکل شده‌اند ممکن است منظور آنها خرید سیم‌کارت‌هایی باشد که به مناسبت ۲۰ سالگی ورود سیم‌کارت به کشور به شکل اقساطی واگذار می‌شد.

وی در ارتباط با این موضوع که گفته می‌شود در بازار سیاه پیش آمده برای سیم‌کارت‌های همراه اول عده‌ای بر این باورند که خود اپراتور از طریق افراد مختلف اقدام به ارائه سیم‌کارت با قیمت‌های بالا کرده و رقم بازار را تعیین می‌کند، توضیح داد: در جامعه افراد مختلف بر اساس شرایط شغلی و اجتماعی خود ممکن است تصمیم به آن بگیرند که شماره‌ای متناسب با جایگاه و شان اجتماعی خود تهیه کنند.

اما از آنجا که برخی کدهای قدیمی مثل کد ۱ حدود ۱۵ تا ۱۶ سال قبل واگذار شده‌اند و اکنون روند واگذاری آنها پایان یافته خریداران خاص پیدا کرده و با قیمت‌های خاص این خط‌ها خرید و فروش می‌شود.

اما صدوقی در پاسخ به این مطلب که از سال‌ها پیش قرار بر آن بوده که مزایده خط‌های رند باقی مانده از کدهای قدیمی نیز برگزار شود، توضیح داد: زمان برگزاری این مزایده فعلا مشخص نیست اما در حال انجام هماهنگی‌هایی در این زمینه هستیم که احتمالا به زودی پس از مشخص شدن این موضوع شرایط آن را اعلام می‌کنیم.
کد مطلب: 37726
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا یکی بیاد این جمله رو ترجمه کنه!
" شماره‌ای متناسب با جایگاه و شان اجتماعی خود تهیه کنند. "
مگه شماره جایگاه اجتماعی داره