۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۸

سارق حساب‌های کاربران فیس‌بوک محکوم شد

ایتنا- یکی از ساکنان نیویورک به علت فروش قابلیت دسترسی به یک شبکه بوت‌نت فروش اطلاعات مجرم شناخته شد.
سارق حساب‌های کاربران فیس‌بوک محکوم شد


اریک کراکر ۲۹ ساله که در Binghamton نیویورک زندگی می‌کند به علت این تخلف به سه سال زندان و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار جریمه محکوم شده است. وی قانون ضدهرزنامه آمریکا موسوم به CAN-SPAM را هم نقض کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، شبکه بوت‌نت طراحی شده توسط کراکر و همدستانش حاوی اطلاعات هزاران حساب کاربری هک شده سایت فیس‌بوک است و از طریق این حساب‌ها انبوهی از هرزنامه‌ها برای کاربران ارسال شده است.

این افراد بابت هر ۱۰ هزار رایانه‌ای که هک کرده و به اطلاعات کاربرانشان دست پیدا می‌کردند بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار به دست می‌آوردند.

کراکر و همدستانش برای هک کردن رایانه‌های کاربران هرزنامه‌های حاوی لینک‌های آلوده را در قالب پیام‌های فیس‌بوکی ارسال کرده و در صورت کلیک کردن بر رویی این لینک‌ها بدافزار Slenfbot یا Dolbot به رایانه‌های افراد منتقل شده و از این طریق برنامه مخرب دیگری به نام Facebook Spreader به سیستم‌های شخصی منتقل می‌شد.

Facebook Spreader قادر به سرقت فهرست تماس‌های هر کاربر در فیس‌بوک و ارسال هرزنامه‌هایی حاوی لینک‌های آلوده است.

Facebook Spreader به طور گسترده از سوی کاربران مجمع مخفی هکری Darkode مورد سؤاستفاده قرار گرفته و اف.بی.آی تا به حال بیش از ۷۰ نفر را در ۲۰ کشور به علت حضور و فعالیت در Darkode شناسایی و دستگیر کرده است.
کد مطلب: 37698
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام