کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تقویت شایعات درباره خودروسازی اپل

خبرگزاری ايسنا , 27 مرداد 1394 ساعت 9:23

ایتنا- تماس با یک پایگاه تست خودرو الزاما نمی‌تواند به این معنی باشد که اپل در حال کار روی ساخت یک خودروی بدون راننده است.




انتشار گزارش‌هایی مبنی تماس شرکت اپل با مالکان یک پایگاه تست خودرو برای استفاده از این تأسیسات، شایعات درباره کار این شرکت روی یک پروژه خودروسازی را بالا برده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، اسنادی که به دست روزنامه گاردین رسیده نشان می‌دهد که فرانک فیرون - یکی از مهندسان اپل - اوایل امسال در نامه‌ای به مسئولان پایگاه گومنتوم (یک پادگان نظامی که ۲۰ مایل جاده دارد) برای استفاده از این پایگاه کسب اجازه کرده است.

به گزارش گاردین، فیرون در این نامه نوشته است: ما مایلیم از زمان و امکان استفاده از این پایگاه مطلع شویم و اینکه چطور می‌توانیم با دیگر گروه‌هایی که ممکن است از این مکان استفاده کنند هماهنگ شویم.

گومنتوم یکی از پایگاه‌های سابق نیروی دریایی آمریکا با وسعت ۵۰۰۰ هکتار در کالیفرنیا است.

در وب سایت شرکت اپل آمده است که این مکان بزرگترین پایگاه ایمن تست خودرو در جهان است. شرکت خودروسازی هوندا در حال حاضر برای تست خودروهای بدون راننده از این مکان استفاده می‌کند.

اما صرفا تماس با یک پایگاه تست خودرو الزاما نمی‌تواند به این معنی باشد که اپل در حال کار روی ساخت یک خودروی بدون راننده، برقی یا غیره است و در واقع اسنادی که در این گزارش به آنها استناد شده به یک خودرو اشاره ندارند.

مطمئنا اپل ممکن است در حال آزمایش یک خودروی بدون راننده یا برقی باشد یا اینکه در حال تست یک فن‌آوری مرتبط با خودروهای بدون راننده دیگر شرکت‌هاست.

این شرکت همچنین ممکن است علاقه‌مند به تحقیق درباره دیگر اشکال قابلیت ارتباطات آنلاین در خودروها باشد.

اما گزارش روزنامه گاردین تنها مطلب منتشر شده پیرامون این موضوع نیست و در واقع تازه‌ترین خبر درباره ماجراجویی اپل در صنعت خودرو به حساب می‌آید.

در ماه فوریه روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که اپل در حال جذب کارشناسان صنعت خودرو برای کار روی یک پروژه سری است.

در همین ماه روزنامه وال استریت ژورنال نیز گزارش داد اپل در حال تقویت قوای خود برای گرفتن جای شرکت تسلا در صنعت خودروهای الکتریکی است. در این گزارش به طور ضمنی اشاره شده بود که پروژه سری اپل تسلا نام دارد.

اما تمام این گزارش‌ها و شایعات به چه معنا است؟ در حال حاضر فقط یک سری اسناد و شایعات از سوی منابع ناشناس وجود دارد.

اما به خاطر داشته باشید که تمام اخبار درباره محصولات آینده اپل به همین شکل منتشر شده‌اند.

قبل از اینکه ساعت اپل به واقعیت تبدیل شود، تمام آنچه درباره آن وجود داشت یک سری تصاویر فاش شده از قطعات و سخنان منابع ناشناس بود و سپس ناگهان یک ساعت هوشمند به بازار عرضه شد؛ بنابراین اگرچه باید در پذیرش شایعات محتاط بود، اما به نظر می‌رسد این شایعه به واقعیت نزدیک باشد.


کد مطلب: 37685

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37685/تقویت-شایعات-درباره-خودروسازی-اپل

ايتنا
  https://www.itna.ir