۴
۰
plusresetminus
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۱

رگولاتوری کارت زرد شاتل و صبانت و های‌وب را پس گرفت

ایتنا - رگولاتوری: دیشب ما سیستم‌ها را کنترل کردیم. وضعیت کاملا به شکل عادی بازگشته و هم‌اکنون بحث توقف فروش شرکت‌های شاتل، ندا گسترصبا و های‌وب رفع شده است.


معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هم‌اکنون بحث توقف فروش اینترنت شرکت‌های شاتل، ندا گسترصبا و های‌وب رفع شده است.


به گزارش ایتنا از تسنیم، غلامرضا داداش زاده در ارتباطی تلفنی با رسانه ملی به برنامه امسال رگولاتوری جهت ساماندهی وضعیت ارائه کیفیت سرویس پهنای باند اشاره و اظهار کرد: ما تناسب بین ظرفیت پهنای باند را با نسبت مشترکان که مربوط به ارائه دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت است در هر لحظه از طریق سیستم‌هایمان کنترل می‌کنیم.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره ۳ اپراتور اینترنت پرسرعت adsl و علت اخطار قطع سرویس به این سه شرکت گفت: چند هفته قبل بحث توقف فروش را برای این شرکت‌ها به دلیل عدم تناسب بین ظرفیت و مشترکان داشتیم. ما اعتقاد داریم این شرکت‌ها باید پهنای باند تضمین شده به مشترکان ارائه دهند.

وی افزود: از آنجاییکه بیش از ۹۰ درصد پهنای باند مورد استفاده قرار می‌گرفت و مشترکان به این واسطه، کیفیت لازم را دریافت نمی‌کردند سه شرکت شاتل، ندا گسترصبا و های‌وب اخطار توقف فروش را دریافت کردند.
او گفت: دیشب ما سیستم‌ها را کنترل کردیم. وضعیت کاملا به شکل عادی بازگشته و هم‌اکنون بحث توقف فروش شرکت‌های شاتل، ندا گسترصبا و های‌وب رفع شده است.

معاون نظارت واعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: البته در بعضی از مراکز هنوز توقف فروش برقرار است و آقایان در سایت خودشان این وضعیت را اعلام کرده‌اند.
او همچنین در ارتباط با اینکه ضمانت اجرایی رگولاتوری برای مشاهده چنین تخلفاتی در آینده چیست، گفت: در مراکزی که مشکل پهنای باند داشتیم، این مراکز حل شده و در مراکزی که هنوز مشکل پهنای باند حل نشده همچنان توقف فروش به قوت خود باقی است و دیروز هم چک کردیم که البته دوستان رعایت می‌کنند. ولی باید سعی کنند امکانات لازم را فراهم کنند تا مشکلات حل شود.

داداش زاده خاطر نشان کرد: از دوستان شرکت مخابرات ایران تقاضا دارم در استان‌هایی که مشکل انتقال و پهنای باند همچنان وجود دارد، کمک کنند تا مشکلات حل شود.
معاون رگولاتوری در ارتباط با وضعیت شرکت ارتباطات پیشگامان کویر یزد که پرونده گران فروشی داشت، گفت: این شرکت بحث گران فروشی داشته و ۱۳۷ میلیون ریال جریمه شده که هنوز نسبت به عودت مبالغ جریمه به مشترکان خود اقدام نکرده است. به این شرکت تذکر می‌دهیم تا این کار را انجام دهد ضمن اینکه پرونده آن را به تعزیرات حکومتی جهت احقاق حقوق مردم ارائه دادیم.
وی در ارتباط با بحث گران یا کم فروشی اینترنت پرسرعت گفت: در ابتدا مردم باید نسبت به استفاده از نرم‌افزارهایی که روی گوشی‌شان نصب است، دقت کافی را داشته باشند زیرا ممکن است موجب استفاده بیش از حد پهنای باند گردد.
او افزود: ما به راحتی می‌توانیم با نرم‌افزارهایی که در اختیار داریم، مقدار گیگ مصرفی را اندازه‌گیری و مقایسه کنیم.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطر نشان کرد: اگر موارد کم فروشی را مشاهده کنیم و مردم از طریق سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات به ما گزارش دهند، با توجه به سامانه‌های اندازه‌گیری که در اختیار داریم با اپراتورها شدیدا برخورد می‌کنیم.
وی خاطر نشان کرد: امسال در نظر داریم اگر اپراتورهایی در خصوص کم فروشی یا گران فروشی اقداماتی انجام دادند، آنها را به مردم معرفی کنیم تا مردم با خریداری نکردن سرویس آنها، زمینه مجازات‌شان را بچینند ضمن اینکه رگولاتوری هم ابزارهای برخوردی خود را خواهد داشت.
 
کد مطلب: 37602
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
مخابرات رو چرا جریمه نمیکنید؟ خودتون یه ماه از اینترنت مخابرات سرویس بگیرید ببینید چطور 10 گیگ حجمتون دو روزه بدون این که چیزی دانلود کنید و صرفا با خوندن چند صفحه خبر دود میشه میره هوا. بعد از جاهای دیگه بگیرید ببینید چطور 2 گیگ برای یه ماهتون کفایت میکنه.
feedback
United States
برادر من بدون اطلاع از چیزی خواهشا قضاوت نکنید در حالی که سیستم مخابرات در ارائه مانیتورینگ مصرف مرتب ریز و درشت مصرفی رو نشان میده شما میتونید با مراجعه به سایت پلوتون مشترکین استان محل زندگیتون از این خدمات استفاده کنید در ضمن احتمالا از انجایی که سرعت مصرفی شما زیاد هست احتمالا ترافیک شما از طریق بروزرسانی انتی ویروس یا وندوز و یا استفاده از پخش اناین ویدیو مصرف میشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
سرعت مصرف من فقط موقع استفاده از اینترنت مخابرات زیاد میشه؟! داری به کسی میگی بی اطلاع که 15 سال از اینترنت شرکت‌های مختلف استفاده کرده و با اینترنت بزرگ شده. وقتی روند کاهش حجم غیر عادی باشه همون ساعت اول متوجه موضوع میشم. البته زیاد پیش میاد که کارمندان مخابرات با پررویی مردم رو به بی "اطلاعی" متهم کنند، اما کاربران برای این که نسبت به سرقت حجم توسط مخابرات اطمینان پیدا کنند کافیه یک نرم افزار کنترل ترافیک اینترنت روی سیستمشون نصب کنند و به اعداد و ارقامی که توسط مخابرات ارائه میشه اطمینان نکنند. اون ارقام که توسط سیستم های خودشون محاسبه و ثبت میشه درست نیست و مخابرات موذیانه پهنای باند مصرفی کاربر رو با فرمول های متفاوت از تمام دنیا محاسبه می‌کنه و من حتی از کسی شنیدم که زمان اتصال رو هم به عنوان یک ضریب در محاسبات لحاظ می‌کنه، البته برای این که لو نره بعد از مصرف مقداری حجم این ضریب اعمال میشه.
به کاربران اینترنت مخابرات اعلام می‌کنم که کارمندان این شرکت ممکنه در نهایت بپذیرند که مصرفتون عادی نیست اما تقصیر رو بندازند گردن ویروس‌ها و اپدیت شدن خودکار برنامه‌ها و کسانی که بی اجازه از ترافیکتون استفاده می‌کنند ، اما سریع زیر بار این توجیهات نرید، همه این‌ها رو میشه کنترل کرد و بهانه رو ازمخابرات گرفت، اپدیت خودکار تمام برنامه‌ها رو متوقف کنید، دسترسی رو به MAC Address سیستمتون محدود کنید، روی سیستمتون انتی ویروس مناسب نصب کنید و کماکان شاهد ناپدید شدن حجم اینترنتتون باشید. چون این مخابراته که داره حجم اینترنتتون رو با موذیگری به سرقت می‌بره تا شما رو وادار کنه بارها و بارها در طول یک ماه حجم اضافه بخرید.
علیرضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
عزیز من کارمند مخابرات نیستم اما مشترکشون هستم ، برای اینکه خودم مچشون رو بگیرم از این نرم افزار استفاده کردم تازه یخورده این نرم افزار حجم اضافی دانلود کرده بود بیشتر از سایت خود مخابرات نشون میداد البته نه زیاد تقریبا دو الی سه مگ انم بهتره شما هم ازش استفاده کنی تا همچیز برات روشن بشه
NetWorx 5.4.1
انشاالله همه چیز حل میشه
موفق باشی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام