۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴
ارزیابی اتحادیه جهانی مخابرات از توسعه ICT کشورها؛

رتبه ۱۵۸ ایران در تخصیص پهنای باند اینترنت به کاربران

ایتنا- براساس ارزیابی اتحادیه جهانی مخابرات، ایران در رده‌بندی پهنای باند اینترنت ثابت، رتبه 115 جهان را دارا می‌باشد.
رتبه ۱۵۸ ایران در تخصیص پهنای باند اینترنت به کاربران


براساس ارزیابی اتحادیه جهانی مخابرات، ایران در رده‌بندی پهنای باند اینترنت ثابت، رتبه 115 جهان و در زمینه تخصیص پهنای باند به ازای هر کاربر، رتبه 158 را به خود اختصاص داده است.


به گزارش ایتنا از مهر، احمد نخجوانی ، عضو دبیرخانه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ADSL در کشور در نشست خبری با تاکید بر لزوم توسعه باندپهن در کشور به ارزیابی‌های صورت گرفته در زمینه وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در مقایسه با سایر کشورها براساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات اشاره کرد و اظهار داشت: تا دو سال آینده نسل سوم موبایل، 89 درصد دنیا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 2015 نسل سوم موبایل 89 درصد قاره اروپا، 60 درصد قاره امریکا، 34 درصد کشورهای درحال توسعه و ۶ درصد خانوار کشورهای کمتر توسعه یافته را پوشش می‌دهد تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان این سال، 46 درصد خانوار در دنیا تحت پوشش 3G قرار گیرند.

نخجوانی با اشاره به روند رو به رشد نسل چهارم ارتباطات همراه – LTE – در دنیا گفت: براساس گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، تعداد کاربران LTE تا پایان سال 2019 به 2 میلیارد و 600 میلیون نفر در دنیا خواهد رسید.

وی با اشاره به شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات که توسط اتحادیه جهانی مخابرات منتشر شده است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا پایان سال 2013 ایران در شاخص توسعه ICT در جهان رتبه 94 را به خود اختصاص داده و با وجود صعود 3 رتبه‌ای از کشورهایی همچون مالدیو، اردن، فیجی و مغولستان رتبه پایین‌تری دارد؛ در این رده‌بندی کشورمان بالاتر از کشورهای جامائیکا و تونس قرار گرفته است.

نخجوانی به آمارهایی از دسترسی به باندپهن ارتباطات ثابت در دنیا اشاره کرد و گفت: ایران در این رده‌بندی در رتبه 115 جهان قرار دارد و در زمینه تخصیص پهنای باند به ازای هر کاربر، رتبه 158 دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در شاخص توسعه IDI که کشورها را براساس 3 پارامتر دسترسی، کاربری و مهارت در حوزه ICT طبقه‌بندی می‌کند، ایران با رتبه 94 از متوسط آسیا و جهان پایین‌تر است؛ در این رده‌بندی در زمینه دسترسی به فناوری اطلاعات رتبه 82، در زمینه کاربری رتبه 116 جهان، در زمینه مهارت رتبه 68 دنیا در اختیار ایران است و در مجموع کشورمان در این شاخص رتبه 94 را به خود اختصاص داده است.

مشکلات شرکت‌های اینترنتی با توقف فروش ADSL مخابرات

در این نشست محمدحسن شانه ساززاده – ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در کشور- نیز با اشاره به وضعیت رو به رشد دنیا در ارائه خدمات باندپهن و برنامه‌های رگولاتوری برای تغییر مجوز فعالیت شرکت‌های اینترنتی در کشور اظهار داشت: علاوه بر مجوز FCP که برای ارائه خدمات باندپهن ثابت، قرار است به زودی از سوی رگولاتوری به متقاضیان عرضه شود، در زمینه اپراتورهای مجازی تلفن همراه نیز تاکنون ۱۰۰ شرکت تقاضای خود را به رگولاتوری ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات احتمالی تعدد صدور پروانه فعالیت در بازار خدمات ICT تاکید کرد: مشکلات عدم دریافت امکانات مخابراتی از جمله مواردی است که می‌تواند در پروانه‌های جدید خدمات اینترنت در کشور نیز تاثیرگذار باشد.

این فعال بازار اینترنت، دستور توقف فروش اینترنت مخابرات در ۶ استان کشور که از سوی رگولاتوری ارائه شده است را به ضرر شرکت‌های اینترنتی عنوان کرد و گفت: به دلیل مشکلات موجود شرکت‌های مخابرات استانی به شرکت‌های PAP در این استان‌ها سرویس نمی‌دهند.
کد مطلب: 37533
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
وزیر ارتباطات پاسخگوی این عقب ماندگی باشند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام