۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱

رشد ۱۲ درصدی بازار نرم‌افزارهای هوش تجاری در منطقه

ایتنا - SAP، اوراکل، SAS، Institute، مایکروسافت و IBM پنج تولیدکننده برتر ابزارهای تحلیلی و نرم‌افزارهای BI در منطقه MENA محسوب می‌شوند.
رشد ۱۲ درصدی بازار نرم‌افزارهای هوش تجاری در منطقه


سیستم‌های هوش تجاری (BI) و نرم‌افزارهای تحلیل داده در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) طی سال ۲۰۱۴ میلادی بازاری به ارزش ۲۴۵ میلیون دلار در اختیار داشتند که این رقم نسبت به بازار ۲۱۹ میلیون دلاری سال ۲۰۱۳ میلادی رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، مرکز تحقیقاتی گارتنر در جدیدترین گزارش خود توضیح داد که بازار ابزارهای BI و نرم‌افزارهای تحلیل داده در قابل بسته‌های مدیریت عملکرد سازمان (CPM)، پلتفرم‌های BI، ابزارهای تحلیلی و سیستم‌های تحلیلی پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مرکز تحقیقاتی اعلام کرد که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا SAP همچنان بزرگ‌ترین توزیع‌کننده محصولات مذکور محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۴ میلادی از این بازار درآمدی بالغ بر ۶۱ میلیون دلار به دست آورده است که این رقم نسبت به سال قبل رشد ۳.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

گارتنر در ادامه گزارش خود توضیح داد که شرکت‌های اوراکل، SAS، Institute، مایکروسافت و IBM در رتبه‌های بعدی قرار دارند و به عنوان پنج تولیدکننده برتر ابزارهای تحلیلی و نرم‌افزارهای BI در منطقه MENA محسوب می‌شوند.

 

در این پنج شرکت IBM بیشترین رشد مالی را داشته و توانسته است نسبت به سال قبل درآمدهای خود را ۲۸.۷ درصد بیشتر کند و میزان افزایش درآمد مابقی شرکت‌های مذکور تک‌رقمی بوده است.

در مقابل، شرکت‌های کوچکتر از جمله Tableau،‌ Fico و Qlik توانستند رشد بیشتری را تجربه کنند و میزان افزایش درآمد آنها از منطقه MENA بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی به‌ترتیب ۷۷.۳، ۵۳.۹ و ۴۰.۳ درصد گزارش شد.
 
کد مطلب: 37518
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام