کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات مطرح کرد

محدودیتی برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی نداریم

کنترل بد‌اخلاقی‌ها و انتشار محتوای نامناسب/توسعه اینترنت پرسرعت در مناطق محروم و روستایی‌

خبرگزاری فارس , 17 مرداد 1394 ساعت 12:12

ایتنا- واعظی: شبکه‌های اجتماعی اگر بخواهند محتوای غیر اخلاقی تولید کنند قطعا مورد قبول ما نیست.




وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات گفت: ما هیچ‌گونه محدودیتی را برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی قائل نیستیم اما اگر عده‌ای بخواهند محتوای غیر اخلاقی در آن منتشر کنند، قطعاً مورد قبول و پذیرش نیست.


به گزارش ایتنا از فارس، محمود واعظی عصر امروز در بدو ورود به فرودگاه اردبیل و آغاز سفر دو روزه خود به استان اردبیل اظهار کرد: امروز در گستردگی فضای ارتباطات و تبادل اطلاعات ما نمی‌توانیم محدودیتی برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی قائل شویم ولی مراقب هستیم تا فعالیت‌ آنها به زمینه گسترش بد‌اخلاقی‌ها و انتشار محتوای غیر‌اخلاقی منجر نشود.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه فعالیت این شبکه‌ها محدود نشده و از انتشار آزاد اطلاعات به جد حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا ساکنان مناطق شهری و روستایی کشورمان بتوانند از زیرساخت‌ها و امکانات ارتباطات بیشتر استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات سفر دو روزه خود را به استان اردبیل یادآور شد و گفت: قرار است در این سفر ما علاوه بر نشست‌ها و دیدارهایی که با دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، متخصصان حوزه ارتباطات، فعالان اقتصادی، تجاری و صنعتی داریم، شنونده مشکلات و نارسایی‌های توسعه ارتباطات در این استان باشیم.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در این سفر قرار است با شرکت در شورای اداری استان چندین طرح توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز افتتاح کنیم که از جمله آن می‌توان طرح توسعه پهنای باند دسترسی دیتا برای اپراتورهای تلفن همراه، افتتاح مسیر پشتیبان ارتباطات ملی، افزایش ظرفیت واگذاری اینترنت در مناطق روستایی و همچنین توسعه فیبر نوری و نسل چهارم ایرانسل در اردبیل و سرعین است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه اینترنت پرسرعت در مناطق محروم و روستایی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته است، بیان کرد: ما خوشحال هستیم که اکثر ساکنان مناطق روستایی و حتی عشایری از تلفن ثابت و سیار بهره‌مند هستند به طوری که زیرساخت‌های لازم در حوزه دسترسی به اینترنت پرسرعت نیز فراهم آمده است.

واعظی ضریب نفوذ تلفن ثابت، همراه و اینترنت را در این استان مناسب، مطلوب و رو به جلو خواند و اضافه کرد: ما در همه حوزه‌ها به شرکت‌های ارائه‌کننده سرویس اعلام کردیم که هر چقدر زیرساخت‌های تلفن همراه و اینترنت را فراهم کنند ما نیز حمایتمان را از آنها انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر در بخش انتقال افزایش پهنای باند و ایجاد زیرساخت‌های تلفن همراه و ثابت تا حد وسیع توسعه انجام شده که به شرکت ارتباطات زیرساخت دستور دادیم تا نظارت بیشتری را بر شرکت‌های خصوصی که به مردم ارائه خدمات می‌کنند، داشته باشند تا مشکلات، آسیب‌ها و دغدغه‌ها برطرف شود.

وزیر ارتباطات در سفر خود به اردبیل با دانشگاهیان و فعالان حوزه ICT در دانشگاه محقق اردبیل دیدار کرده و عصر امروز قرار است با فعالان بخش تجاری، ‌صنعتی و بازرگانی نیز دیداری انجام شده و واعظی صبح فردا با حضور در نشست شورای اداری استان سپس کنفرانس خبری و افتتاح پروژه‌ها عصر فردا به سفر دو روزه خود به اردبیل پایان دهد.


کد مطلب: 37507

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37507/محدودیتی-فعالیت-شبکه-های-اجتماعی-نداریم

ايتنا
  https://www.itna.ir