۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱

دوستی‌های آنلاین جوانان به ندرت به جهان واقعی کشیده می‌شود

ایتنا- پسرها بیشتر از دخترها به برقراری سریع ارتباط دوستانه در فضای آنلاین علاقه دارند.
دوستی‌های آنلاین جوانان به ندرت به جهان واقعی کشیده می‌شود


جوانان و نوجوانان آمریکایی این روزها به طور گسترده از شبکه‌های اجتماعی، تلفن همراه و امکانات بازی‌های ویدئویی گروهی برای یافتن دوستان جدید استفاده می‌کنند، اما این دوستی‌ها به ندرت به جهان واقعی کشیده می‌شود.


به گزارش ایتنا از فارس، بررسی‌های جدید موسسه Pew نشان داده که بیش از نیمی از ۱۰۶۰ نوجوان و جوان شرکت کرده در این بررسی در فضای آنلاین دوستانی برای خود یافته‌اند. اما از هر ۵ نفر فقط یکی این دوستی را به دنیای آفلاین کشانده و در جهان واقعی هم با دست مجازیش دیدار کرده است.

کارشناسان این مساله را نشانگر پیچیدگی‌های ابزار مختلف ارتباطی مورد استفاده کاربران دانسته‌اند.

سه چهارم افراد مورد بررسی از گوشی‌های هوشمند استفاده کرده و همین تعداد از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف برای تماس با دوستان بهره گرفته‌اند.

همچنین ۵۹ درصد از ابزار چت ویدئویی بهره گرفته‌اند. این ابزار به خصوص در میان پسرها محبوبیت دارد.

۶۱ درصد پسران در برابر ۵۲ درصد دخترها به ایجاد دوستی‌های انلاین علاقه داشته‌اند. در مقابل دخترها به گپ زدن در فضای مجازی یا ارسال مطلب در شبکه‌های اجتماعی بیشتر علاقه داشته‌اند.

نکته قابل تامل اینکه ۸۶ درصد جوانان و نوجوانان براین عقیده بوده‌اند که همسالانشان اطلاعاتی زیادی را در مورد خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. در حالی که به ترتیب ۳۵ و ۵۳ درصد جوانان با این مساله کاملا موافق و موافق بوده‌اند،‌تنها ۱۰ درصد با آن مخالفت کرده‌اند.
کد مطلب: 37503
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام