۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

۷۱ درصد مدیران IT از سیستم‌های اتوماسیون استفاده می‌کنند

ایتنا - 78 درصد سازمان‌ها با بیش از 1000 کارمند از سیستم‌های اتوماسیون اداری استفاده می‌کنند یا قصد دارند آنها را در اختیار بگیرند.
۷۱ درصد مدیران IT از سیستم‌های اتوماسیون استفاده می‌کنند


اتوماسیون از جمله مواردی است که مزایای فراوان برای سازمان‌ها به همراه می‌آورد. اتوماسیون در حوزه IT مثال‌هایی از جمله اسکریپت‌ها، وظایف برنامه‌ریزی شده، پورتال‌‌های تنظیم مجدد رمز عبور، استقرار سیستم عامل، مدیریت پیکربندی شبکه و نظارت جامع بر سیستم‌ها را شامل می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تِک‌پروریسرچ،‌ سازمان‌ها به کمک سیستم‌های اتوماسیون این وظایف را به راحتی انجام می‌دهند و مدیران شبکه با کیفیت بهتر اقدامات مورد نظر را مدیریت می‌کنند.

اما باید توجه داشت که همین سیستم‌ها می‌توانند خطری برای مشاغل سازمانی محسوب شوند.
به منظور روشن شدن هرچه بیشتر این مسئله، مرکز تحقیقاتی Tech Pro Research مطالعه‌ای را روی ۳۵۳ مدیر اطلاعاتی در سازمان‌ها انجام داد و نظر آنها را در مورد میزان تاثیرگذاری سیستم‌های اتوماسیون بر سازمان جویا شد.

در پایان این بررسی ۲۹ درصد مدیران IT اعلام کرد که در سازمان خود از هیچ سیستم اتوماسیون بهره نمی‌برند و قصد استفاده از آن را هم ندارند.

 

در مقابل ۳۷ درصد توضیح دادند که هم‌اکنون سیستم‌های اتوماسیون اداری را برای انجام برخی کارهای سطح پایین مورد استفاده قرار می‌دهند و ۲۳ درصد هم اظهار داشتند که سیستم‌های اتوماسیون تمام کارهای سطح پایین آنها را انجام می‌دهد.

در پایان ۱۱ درصد مدیران اطلاعاتی در سازمان‌های مختلف جهانی گزارش دادند که بر اساس آخرین برنامه‌ریزی‌های خود تصمیم دارند ظرف ۱۲ ماه آینده سراغ این سیستم‌ها بروند.

این مرکز تحقیقاتی همچنین دریافت ۵۶ درصد سازمان‌هایی که کمتر از ۵۰ نفر کارمند دارند، ۷۲ درصد سازمان‌ها با ۵۰ تا ۲۴۹ کارمند، ۷۳ درصد سازمان‌ها با ۲۵۰ تا ۹۹۹ کارمند و ۷۸ درصد سازمان‌ها با بیش از ۱۰۰۰ کارمند از سیستم‌های اتوماسیون اداری استفاده می‌کنند یا قصد دارند آنها را در اختیار بگیرند.

 

از بین مدیران اطلاعاتی حاضر در بررسی جدید ۷۳ درصد توضیح دادند که هدف اصلی آنها برای استفاده از سیستم‌های اتوماسیون اداری انجام کارهای سازمانی سطح پایین است، ۷۰ درصد روی پشتیبانی و نگهداری از محیط سازمانی تاکید داشتند و ۶۷ درصد برای آسان‌سازی محیط کار و آزادی هرچه بیشتر کارمند این سیستم‌ها را مورد استفاده قرار می‌دادند.

علاوه بر این ۳۷ درصد مدیران IT اعلام کردند که سیستم‌های اتوماسیون اداری را برای پاسخگویی به نیازهای فناورانه محیط کار استفاده می‌کنند و ۳۷ درصد هم این سیستم‌ها را لازمه سازگاری با استانداردهای امنیتی دانستند. همچنین ۲۵ درصد مدیران بر کاهش پیچیدگی‌های سازمانی و ۶ درصد هم به دیگر موارد اشاره کردند.
 
کد مطلب: 37483
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام