۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴
معاون سازمان فناوری اطلاعات؛

اتصال ۸۰ درصد دستگاه‌های اجرایی با شبکه ملی اطلاعات برقرار شد

ایتنا- انصاری: تحقق شبکه ملی نیازمند شبکه‌ای متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملا داخلی و ...... می‌باشد.
اتصال ۸۰ درصد دستگاه‌های اجرایی با شبکه ملی اطلاعات برقرار شد


معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از برقراری اتصال ۸۰ درصد دستگاه‌های اجرایی با شبکه ملی اطلاعات خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر، علی اصغر انصاری گفت: بخش اختصاصی شبکه ملی اطلاعات، ارتباط دستگاه‌های اجرایی با دستگاه‌های زیرمجموعه آنها است و این ارتباطات در کشور ۸۰ درصد برقرار شده و دیگر مجموعه‌ها به دلیل مشکلات فنی به این شبکه متصل نشده‌اند.

وی تحقق شبکه ملی اطلاعات را به عنوان زیرساخت ارتباط فضای مجازی کشور، نیازمند شبکه‌ای متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملا داخلی، شبکه‌ای با قابلیت عرضه انواع خدمات امن به کلیه کاربران و شبکه‌ای پرظرفیت، پهن باند و با تعرفه رقابتی، عنوان کرد.

انصاری با بیان اینکه تلاش این است که برخی از عقب‌افتادگی‌ها را در بخش ارتباطی و زیرساختی حل کنیم ادامه داد: در بخش ارتباطات پهن باند ثابت نیز اقدامات خوبی شده و نزدیک به ۱۰ میلیون پورت پرسرعت ثابت در کشور فعال است.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات با اشاره به بند ۳۲ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات، مبنی بر کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه دولت الکترونیک در بستر شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات یک برنامه زودگذر در قانون برنامه پنجم نیست که از آن عبور کنیم، بلکه به عنوان یک برنامه راهبردی در سطح کلان کشور مطرح است و به عنوان یک سیاست از سوی مقام معظم رهبری و شوراهای مربوطه دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: بخش عمده شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌های ارتباطی موجود در کشور است که در بهره‌برداری از این شبکه بهره‌برداران عمومی و مردم ذینفع هستند.

انصاری با تاکید براینکه متولی دولت الکترونیک در دولت فعلی مشخص شده است خاطرنشان کرد: ایجاد درگاه‌های خدمات الکترونیکی، انتقال میزبانی درگاه‌های اینترنتی به مراکز داده امن داخلی، ایجاد شبکه‌های اختصاصی، ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و یکپارچگی پایگاه‌های اطلاعات در بستر شبکه ملی اطلاعات، از جمله تکالیف دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی در تحقق شبکه ملی اطلاعات است.
کد مطلب: 37445
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام