۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۹

ویندوز 10 حالا 2.47 درصد از بازار سیستم‌عامل‌های جهان را در اختیار دارد

ایتنا- روند رو به رشد استقبال از ویندوز جدید بیش از آن چیزی بوده کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند.
ویندوز 10 حالا 2.47 درصد از بازار سیستم‌عامل‌های جهان را در اختیار دارد


چند روز پیش مایکروسافت به صورت رسمی تائید کرد که تنها ظرف مدت دو روز از انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۰، ۱۴ میلیون دستگاه به این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز مجهز شده‌اند که یک آمار بسیار چشمگیر به شمار می‌آید. در ادامه همراه ما باشید تا به طور موشکافانه‌تری آمار ارائه شده از سوی ردموندی‌ها را بررسی کنیم.


بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی موسسه آماری تحلیلی Statcounter، ویندوز ۱۰ هم‌اکنون ۲.۴۷ درصد از بازار سیستم‌عامل‌های جهان را در اختیار دارد.

در نگاه اول شاید این رقم ناچیز به نظر رسد، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که روند رو به رشد فراگیری آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز بیش از آن چیزی بوده کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند.

ویندوز ۱۰ هم‌اکنون کمتر از یک هفته از انتشار رسمی توانسته ۲.۴۷ درصد بازار سیستم‌عامل‌های جهان را تصاحب کند که این رقم بیشتر از مجموع سهم لینوکس و Chrome OS می‌باشد.


بدون شک اگر روند رو به رشد محبوبیت ویندوز ۱۰ به همین منوال پیش برود، طی هفته آینده خواهد توانست سهم بیشتری در برابر ویندوز ۸ را از بازار سیستم‌عامل‌های جهان به دست آورد؛ این در حالیست که ممکن است این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز در ماه آینده در رده بالاتری نسبت پلتفرم OS X اپل که روند نوزلی را در پیش گرفته ، قرار گیرد.

البته نباید از این نکته چشم‌پوشی کنیم که سیاست ارتقا رایگان دارندگان ویندوز ۸، ۸.۱ و ۷ به ویندوز ۱۰ یکی از عوالیست مهمی است که کاربران بیشتری را ترغیب به مهاجرت به ویندوز ۱۰ می‌کند.

بدون شک ویندوز ۱۰ با قابلیت اجرا بر روی انواع گجت‌ها و از طرفی دارا بودن رابط کاربری تعاملی خواهد توانست طی هفته‌ها و ماه‌های آینده سهم بیشتری نه تنها در بازار سیستم رومیزی بلکه تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند را هم از آن خود کند.

منبع : فارنت
کد مطلب: 37435
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام