۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶

عرضه دوربین 360 درجه واقعیت مجازی توسط نوکیا

ایتنا- نوکیا دوربین جدیدش را به دلیل گرانی و کاربردهای خاصش تنها به شرکت‌های تجاری بزرگ و فیلم‌سازی می‌فروشد.
عرضه دوربین 360 درجه واقعیت مجازی توسط نوکیا


نوکیا که زمانی برترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان بود این روزها با عرضه یک دوربین با دید ۳۶۰ درجه با امکانات واقعیت مجازی چشم‌ها را به خود خیره کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، این دوربین پیشرفته که Ozo نام دارد قادر به ضبط صدا و تصویر به طور ۳۶۰ درجه است و برای فیلم‌سازی و دیگر استفاده‌های تجاری مفید است.

نوکیا به خصوص امیدوار به استفاده از این دوربین در صنعت فیلم‌سازی در کشورهای مختلف جهان است و می‌گوید با توجه به گرانی و کاربردهای خاص این دوربین آن را تنها به شرکت‌های بزرگ تجاری و فیلم‌سازی می‌فروشد و قصد عرضه عمومی Ozo را ندارد.

هنوز زمان عرضه و قیمت قطعی این دوربین مشخص نشده، اما منابع مطلع از احتمال عرضه آن در اوایل پاییز سخن می‌گویند.

این دوربین ۳۶۰ درجه واقعیت مجازی که پیشرفته‌ترین محصول در نوع خود است از نظر ابعاد و ظاهر مشابه میوه طالبی است و بر روی آن هشت حسگر بصری با فاصله ۲.۵ سانتیمتر از یکدیگر تعبیه شده است.

بر روی این دوربین ۸ میکروفون هم قرار دارد که در کنار هر کدام یک دوربین هم تعبیه شده و این مجموعه در کنار هم برای خلق جلوه‌های بصری سه بعدی به کار می‌روند. تصاویر این دوربین‌ها را می‌توان با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی دریافت و در برابر چشم مشاهده کرد. ضبط تصاویر هم با فرمت‌های مختلف صورت می‌گیرد.
کد مطلب: 37428
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام