۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶

دومین عینک گوگل برای کاربران سازمانی عرضه شد

ایتنا - عینک جدید در برخی صنایع از جمله بهداشت و درمان، کارخانه‌ها و صنعت انرژی به صورت محدود در اختیار برخی سازمان‌ها قرار گرفته است.
دومین عینک گوگل برای کاربران سازمانی عرضه شد


طی چند روز گذشته اخبار فراوان در مورد عرضه پنهانی دومین نسل از عینک هوشمند گوگل موسوم به Glass منتشر شد و هم‌اکنون منابع خبری اعلام کردند که این محصول برای بازار سازمانی آماده شده است.


به گزارش ایتنا از  رایورز به نقل از وال استریت ژرونال، مدل جدید عینک هوشمند Glass در برخی صنایع از جمله بهداشت و درمان، کارخانه‌ها و انرژی به صورت محدود در اختیار برخی سازمان‌ها قرار گرفته است.

افراد نزدیک به پروژه توسعه عینک هوشمند در شرکت گوگل توضیح دادند که این محصول به صورت اختصاصی برای برخی صنایع عرضه شده است و گوگل فعلا قصد ندارد خبر عمومی در این زمینه منتشر کند. این اقدام با طرح‌های آزمایشی قبلی شرکت مذکور از جمله Google Explorer بسیار متفاوت است.

در حالی که گوگل تولید نخستین مدل این محصول موسوم به Google Glass را متوقف کرد، گفته شد که این عینک ۱۵۰۰ دلاری انتقادات گسترده کاربران را به همراه داشت. ایده اصلی برای ضبط تصاویر محیط پیرامون بدون اطلاع یا استفاده از دوربین داخلی عینک به صورت مخفیانه باعث شد مخالفت‌هایی با این پروژه انجام شود.

 

از بزرگ‌ترین مخالفان عینک گوگل شرکت‌های سینمایی بودند و البته مراکز قضایی هم نگرانی‌هایی را در مورد استفاده از این عینک حین رانندگی ابراز کردند.

اما منابع آگاه می‌گویند که در دومین مدل عینک هوشمند گوگل نقص‌های یاد شده را برطرف کرده است و این بار در نظر دارد به جای کاربران عمومی، این محصول را برای سازمان‌ها توسعه دهد.

توسعه نخستین مدل عینک هوشمند گوگل در پروژه‌ای با نام Explorer دنبال می‌شد که پس از عدم استقبال عمومی، شرکت گوگل این پروژه را به صورت کامل تعطیل کرد. اما به جای کنار گذاشتن عینک هوشمند، توسعه آن به آزمایشگاه تحقیقاتی Google X واگذار شد تا دومین مدل این محصول برای کاربران سازمانی تکمیل شود.
 
کد مطلب: 37419
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام