۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰

حمله مدیرعامل موزیلا به مایکروسافت و ویندوز ۱۰

ایتنا - مدیرعامل موزیلا شکایت کره است که تغییر مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10 با بیش از دو کلیک موشواره انجام می‌شود و کاربران را گمراه می‌کند.
حمله مدیرعامل موزیلا به مایکروسافت و ویندوز ۱۰


«کریس بیِرد» مدیرعامل موزیلا نامه سرگشاده‌ای را به مدیرعامل مایکروسافت ارسال کرد و در آن روشی که این شرکت برای ارایه برنامه‌های پیش‌فرض در سیستم عامل ویندوز ۱۰ در نظر گرفته است را مورد انتقادات شدید قرار داد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت،‌ او در این نامه از روش به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ شکایت کرد و توضیح داد که این اتفاق می‌تواند تمام تجربیات رایانه‌ای کاربران را نادیده بگیرد. زیرا مایکروسافت Edge مایکروسافت پس از به‌روزرسانی به مرورگر پیش‌فرض و اصلی ویندوز ۱۰ تبدیل می‌شود.

بیِرد در این خصوص گفت: «ما به تیم توسعه‌دهنده شما دسترسی پیدا کردیم و با آنها مذاکراتی را انجام دادیم. متاسفانه این صحبت‌ها هیچ نتیجه معناداری در پی نداشت و باعث شد این نامه را ارسال کنم.»

همان طور که شرکت موزیلا می‌داند، کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند بر حسب میل و سلیقه خود مرورگر اینترنتی را در این سیستم عامل تغییر دهند. با این وجود بیِرد شکایت کرده است که این اقدام با بیش از دو کلیک موشواره انجام می‌شود و این کار می‌تواند کاربران را گمراه کند و روی آنها اثر منفی بگذارد.

 

در این نامه تهدیدهایی در مورد منع قانون آنتی‌تراست هم آورده شده و بیِرد ادعا کرده است که اقدامات مایکروسافت برای عرضه نسخه جدید سیستم عامل رایانه‌ای بسیار ناامیدکننده است و یک عقب‌گرد در دنیای فناوری محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که طی یک دهه گذشته مایکروسافت بر اساس رای دادگاه عالی آمریکا Internet Explorer را به عنوان مرورگر اصلی و غیرقابل تغییر در هیچ یک از نسخه‌های سیستم‌ عامل خود ارائه نکرد تا بتواند بر اساس قانون آنتی‌تراست گام بردارد.
 
کد مطلب: 37417
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
Iran, Islamic Republic of
فقط مرورگر جدیده خیلی کره هستش Microsoft Edge .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام