۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۴

راهکار اپراتورها برای استفاده مطلوب از بسته‌های اینترنتی

ایتنا- معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از اصلاح ساز و کار و فرایندهای خرید و استفاده از بسته‌های اینترنتی تلفن همراه خبر داد.


غلامرضا داداش‌زاده گفت: به منظور جلوگیری از متضرر شدن مشترکان، اپراتورهای تلفن همراه ملزم شدند تا اقدامات اصلاحی را در فرایند ارائه بسته‌های اینترنتی به مشترکین ایجاد کنند که بر همین اساس تمدید خودکار بسته‌های اینترنتی مشترکین ایرانسل فعال شده و مشترکان برای اطلاع از فهرست بسته‌های با قابلیت تمدید خودکار می‌بایست کد دستوری #۹*۵*۵۵۵* را شماره‌گیری کنند و برای لغو قابلیت تمدید خودکار نیز پس از واردکردن این کد دستوری، گزینه لغو بسته را انتخاب کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، وی افزود: اپراتور ایرانسل به منظور جلوگیری از اعمال نرخ آزاد اینترنت و افزایش هزینه‌های مشترکان، قابلیتی با عنوان طرح سفید در ارائه بسته‌های اینترنتی ایجاد کرده که براساس آن مشترکینی که تقاضای استفاده از این طرح را دارند، باید قبل از فعالسازی بسته اینترنتی، کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* را شماره‌گیری کنند تا پس از پایان یافتن اعتبار حجمی یا زمانی بسته، سرویس اینترنت مشترک قطع شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در مورد ساز و کارهای بسته‌های اینترنتی اپراتور همراه اول گفت: این اپراتور به منظور مدیریت مصرف اینترنت از سوی مشترکین، گزینه جدیدی به نام رزرو بسته ایجاد کرده که براساس آن در صورتی که مشترکی بسته فعال داشته باشد و اقدام به فعال‌سازی بسته دیگر کند، بسته جدید برای وی رزرو می‌شود.

به این معنی که پس از پایان بسته فعلی، در هنگام تمدید حجمی یا زمانی، بسته رزرو برای وی فعال خواهد شد.

وی افزود: بسته رزرو قابلیت جدیدی است که به مشترک امکان می‌دهد بسته بعدی خود را از قبل مشخص کند تا تمدید با بسته دلخواه انجام شود.

داداش‌زاده با اشاره به اینکه مشترکان برای اطلاع از نحوه کامل فعال‌سازی و استفاده از بسته‌ها، می‌توانند به پورتال رسمی اپراتورها مراجعه کنند، گفت: مشترکین اپراتور همراه اول برای اطلاع از وضعیت بسته‌های قیمتی که شامل دیتا، مکالمه و پیامک (درون شبکه‌ای) است می‌توانند کد دستوری #۳۵۰*۱۱۱* را شماره‌گیری کنند و مشترکینی که صرفاً بسته اینترنتی دارند برای اطلاع از وضعیت بسته خود می‌توانند از پنج روش زیر استفاده کنند.

کد مطلب: 37406
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
در توزیع حجم بین بسته ها خیلی ناخون خشکی میشه. طوری میزان حجم تعریف میشه که مطمئا باشند هیچ وقت برای یک ماه کاربر کافی نیست و ناچار میشه قبل از پایان ماه دوباره بسته بخره. طوری رفتار میکنند انگار پهنای باند طلا است.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام