۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸

۵۵ درصد ابزارهای اینترنت اشیاء روی خدمات ابری

ایتنا - 79 درصد مراکز توسعه‌ اینترنت اشیاء 25 درصد زمان خود را همراه با ابزارهای تحلیلی یا خدمات مرتبط با کلان داده‌ها سپری می‌کنند.
۵۵ درصد ابزارهای اینترنت اشیاء روی خدمات ابری


حدود ۷۹ درصد مراکز توسعه‌دهنده ابزارهای مرتبط با اینترنت اشیاء(IoT) دست‌کم ۲۵ درصد زمان خود را همراه با ابزارهای تحلیلی یا خدمات مرتبط با کلان داده‌ها سپری می‌کنند و ۴۲ درصد آنها به صورت مستقیم فقط از طریق سیستم‌های کلان داده‌ یا پروژه‌های تحلیلی پیشرفته فعالیت‌های خود را پیش‌ می‌برند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از فوربز، ۵۵ درصد توسعه‌دهندگان اینترنت اشیاء سیستم‌ها و محصولات خود را مبتنی بر فضای پردازش ابری متصل می‌کنند و ۳۲ درصد آنها دستگاه‌های مربوطه را به کمک یک ابزار واسطه به خدمات ابری می‌رسانند.

بررسی‌ها همچنین نشان داده است ۲۶ درصد توسعه‌دهندگان اینترنت اشیاء در راستای فعالیت‌های خود به نوعی از خدمات مرتبط با سیستم پردازش ابری بهره می‌برند و نسبت به مراکز توسعه‌دهنده ابزارهای محیطی سه برابر بیشتر سراغ خدمات ابری می‌روند.

این اطلاعات و دیگر داده‌های مرتبط در گزارش «بررسی مطالعاتی اینترنت اشیا ۲۰۱۵» منتشر شد و مرکز تحقیقاتی Evans Data آن را منتشر کرد. طی این مطالعه ۵۷۸ شرکت توسعه اینترنت اشیا که در نقاط مختلف جهان فعالیت می‌کردند، در نظرسنجی حضور یافتند.

 

کارشناسان در پایان بررسی دریافتند ۲۶ درصد مراکز مستقر در منطقه آسیا پسیفیک و ۲۳ درصد مراکز توسعه‌دهنده ابزار در منطقه آمریکای شمالی به طور مستقیم از خدمات ابری بهره‌ می‌برند.

از تمام ابزارهایی که توسط این مراکز ساخته می‌شود ۳۶.۵ درصد در زمینه خدمات بازرگانی مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ ابزارهای کاربردی و خدمات ارزش افزوده فروشگاهی ۳۱.۸ درصد را تشکیل می‌دهند، ۱۸.۳ درصد از ابزارها در زمینه خدمات سازمانی ارایه می‌شوند و این سه گروه در مجموع هدف اصلی مراکز توسعه‌دهنده ابزارهای مرتبط با اینترنت اشیا را تشکیل می‌دهند.

توسعه‌دهندگان ابزارهای مرتبط با حوزه اینترنت اشیا به طور ویژه بر خدمات تحلیلی و ارتقا داده‌ها تمرکز دارند و ۲۵.۳ درصد از فعالیت آنها در این زمینه انجام می‌شوند. همچنین توسعه میان‌افزارها در ۲۰.۵ درصد موارد و خدمات مرتبط با سرورها هم در ۱۸.۶ درصد موارد مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
کد مطلب: 37358
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام