۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
معاون دولت الکترونیک سازمان IT :

ایران در شاخص نیروی انسانی توسعه دولت الکترونیک یک صدم از آسیا جلوتر است

ایتنا- معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات: ابزارهای توسعه دولت الکترونیک و مدیریت پروژه‌های دولت الکترونیک از سرفصل‌های دوره‌های بعدی خواهند بود.
ایران در شاخص نیروی انسانی توسعه دولت الکترونیک یک صدم از آسیا جلوتر است


معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات گفت: تفاوت ایران با کشورهایی که از فروش نفت واردات فناوری انجام می‌دهند، باید در نیروی انسانی باشد.


به گزارش ایتنا از فارس، کارگاه آموزشی حاکمیت اینترنت با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز آموزش توسعه فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد (UN-APCICT) در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد.

رضا باقری اصل معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران در افتتاحیه این کارگاه اظهار داشت:‌ طبق آمارهای سال ۲۰۱۴ شاخص نیروی انسانی توسعه دولت الکترونیک در ایران ۶۸ صدم و در کشوری پیشرو مانند کره جنوبی ۹۸ صدم است.

این در حالی است که متوسط شاخص توسعه الکترونیک در آسیا ۶۷ صدم است و ایران یک صدم از متوسط آسیا در شاخص توسعه دولت الکترونیک جلوتر است.

وی گفت: شاخص ۶۸ صدم توسعه دولت الکترونیک در ایران در شرایطی حاصل شده که حدود ۲۰۰ هزار فارغ‌التحصیل حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور وجود دارد و سهم سرمایه انسانی مورد نیاز برای توسعه دولت الکترونیک نشان می‌دهد جای کار بیشتری هنوز باقی است.

باقری اصل ادامه داد: همزمان با لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌های توسعه دولت الکترونیک ارتقاء شاخص سرمایه انسانی در راه این توسعه ضروری است.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات توضیح داد:‌تفاوت ایران با کشورهایی که واردات فناوری دارند (نظیر کشورهایی که از فروش نفت اداره می‌شوند)، شاخص سرمایه انسانی فرصت برگزاری این کارگاه‌ها و تعاملات بین‌المللی آموزشی فرصت مغتنمی را برای توسعه و ارتقاء شاخص سرمایه انسانی فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: همچنان که سرفصل‌هایی که در کارگاه حاکمیت اینترنت مطرح خواهد شد جزء سرفصل‌های آموزشی سازمان مدیریت برای مدیران ارشد است و پس از گذراندن این مباحث باید بومی‌سازی و تاثیرگذاری در بهبود این دانش دنبال شود.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطر نشان کرد: ابزارهای توسعه دولت الکترونیک و مدیریت پروژه‌های دولت الکترونیک از سرفصل‌های دوره‌های بعدی خواهند بود.

کارگاه آموزشی حاکمیت اینترنت از ۵ تا ۸ مرداد ۹۴، در تهران برگزار می‌شود.
کد مطلب: 37300
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام