کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوشی هوشمند Lava Pixel V1 به‌عنوان نسل دوم گوشی‌های اندروید وان معرفی شد

6 مرداد 1394 ساعت 9:18

ایتنا- گوشی جدید لاوا با 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی دائمی و امکان افزایش حافظه با سیستم‌عامل اندروید وان عرضه شد.




شرکت Lava روز گذشته از گوشی هوشمند Pixel V1 که در واقع به عنوان نسل دوم پروژه اندروید وان شناخته می‌شود در هند رونمایی کرد.


این گوشی در واقع قسمتی از طرح اندروید وان به حساب می‌آید که به سازندگان اجازه می‌دهد با به‌کارگیری سخت‌افزار کم‌هزینه، گوشی‌ همراه هوشمند ارزان قیمت بسازند.

با این حساب می‌توان گفت اگر واقعاً گوگل موفق شود طرح خود را اجرایی کند، خواهد توانست بازار بیشتری را برای گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید با قیمت کمتر ایجاد کند.

در هر حال گوشی هوشمند Lava Pixel V1 از صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی با رزولوشن 720 پیکسل و چگالی تصویر 267 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد که توسط DragonTrail از آن محافظت شده است.

قلب این محصول مقرون به صرفه را قرار است پردازنده چهار هسته‌ای به حداکثر فرکانس 1.3 گیگاهرتز در کنار 2 گیگابایت حافظه رم به تپش درآورد.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این میان رده می‌توان به 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دائمی در کنار امکان افزایش این میزان فضا با بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی با حداکثر گشادگی دیافراگم f/2.0 مجهز به سنسور BSI ساخت سونی، دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی که به لطف لنزی 4 لایه قادر است تصاویری با وضوح 8 مگا پیکسل ثبت کند، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فا، پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت همزمان و باتری 2,650 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

به گفته شرکت سازنده، گوشی هوشمند Lava Pixel V1 از فردا با قیمت بسیار مقرون به صرفه 177 دلاری در هند و از طریق وب‌سایت MySmartPrice قابل خرید خواهد بود.

از آنجا که ساکنین کوپرتینو چندی پیش به طور رسمی اندروید 5.1 را برای گوشی‌های اندروید وان عرضه کردند، احتمالاً در آینده‌ای نزدیک در کشورهای در حال توسعه بیشتری شرکت‌های سخت‌افزاری شریک گوگل در این پروژه همچون آلکاتل، پاناسونیک، Intex، Lava و Xolo محصولات دیگری را تحت این سری راهی بازار خواهند کرد.

منبع : فارنت


کد مطلب: 37292

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37292/گوشی-هوشمند-lava-pixel-v1-به-عنوان-نسل-دوم-گوشی-های-اندروید-وان-معرفی

ايتنا
  https://www.itna.ir