۰
plusresetminus
شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳

عرضه ویندوز 10 با امکانات امنیتی ویژه

ایتنا- مایکروسافت قصد دارد با عرضه ویندوز 10،‌ ناکامی سیستم‌ عامل قبلی خود را جبران کند.
عرضه ویندوز 10 با امکانات امنیتی ویژه


مایکروسافت تبلیغات گسترده‌ای را برای ترغیب کاربران به استفاده از ویندوز ۱۰ آغاز کرده و از جمله مدعی شده که ویندوز ۱۰ امن‌ترین ویندوزی است که تا به حال عرضه شده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از وین بتا، این شرکت می‌گوید امکانات امنیتی تازه ای را به ویندوز ۱۰ اضافه کرده از جمله آنها می توان به Windows Hello اشاره کرد.

با این قابلیت ورود به ویندوز و دسترسی به اطلاعات خصوصی از طریق اسکن اثر انگشت، شناسایی چهره و اسکن مردمک چشم صورت می گیرد.

SmartScreen هم برای دفاع از کاربران در حملات فیشینگ طراحی شده و از این طریق جلوی سرقت هویت کاربران و داده های شخصی آنها گرفته می شود. این سیستم تحت فناوری کلود با ارزیابی وب سایت ها و نرم افزارهای موجود در آنها جلوی سوءاستفاده های احتمالی را می گیرد و آنها را بلوکه می کند.

Windows Defender که مدتی است به ویندوز اضافه شده در نسخه جدید هم وجود دارد. این نرم افزار امنیتی با اسکن کردن فایل‌های ذخیره شده بر روی رایانه از نفوذ انواع بدافزار به درون سیستم‌ها جلوگیری می کند.

نسخه جدید Windows Defender که از فناوری کلود بهره می گیرد، با بررسی داده های یک میلیارد رایانه می تواند بدافزارها را سریع تر شناسایی و نابود کند.

علاوه بر این در ویندوز ۱۰ می توان حساب های کاربری مختلفی تعریف کرد. بنابراین اگر والدین برای یک کودک حساب کاربری خاصی تعریف کنند، برای او تنظیمات امنیتی ویژه‌ای اعمال می شود و به عنوان مثال این کودک امکان دسترسی به وب سایت های مناسب بزرگسالان را نخواهد داشت.

همچنین می توان مدت زمان استفاده از سایت‌ها را برای این حساب تنظیم کرد و برنامه ها و بازی های نامناسب برای سن وی را هم بلوکه نمود.

دریافت گزارش فعالیت در این حساب ها و همین طور کنترل خرید های اینترنتی هم از این طریق ممکن است.
کد مطلب: 37244
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام