۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲

کودکو از نگاه وال استریت ژورنال

ایتنا - کودکو با تجربه خوبی که در۲ سال فعالیت گذشته خود داشته، با نیازها و علاقه مندی های مادران آشناست.


این روزها همه جا صحبت از پایان تحریم هاست.
از تجار بزرگ تا زنان خانه دار، همه امیدوارند این اتفاق، تاثیر مثبتی در زندگی شان داشته باشد. اما آنهایی که دستی در کسب و کار دارند، تنها نگاه نمی‌کنند. و پیگیر اتفاقات و فرصت‌هایی هستند که به توسعه کسب و کارشان کمک کند.
غیر از ایرانی‌ها، خارجی‌ها هم به این رویداد مهم توجه دارند و آنرا پیگیری می‌کنند. و فرصت‌های سرمایه گذاری را رصد کرده و آماده حضور در بازار ایران می‌شوند.

تجارت الکترونیک یکی از بسترهای مناسب سرمایه گذاری در ایران است. خانم فاطمه امیرسلیمانی از موسسین سایت تجارت الکترونیک کودکو که در زمینه فروش سیسمونی ، اسباب بازی و محصولات کودک فعالیت دارد می گوید: " پروژه ما توجه زیادی را از سوی سرمایه گذاران خارجی جلب کرده است. سرمایه گزارانی با انگیزه و علاقه بسیار."

فروشگاه کودکو˓ که توسط خانم ها فاطمه امیرسلیمانی و لادن و ملودی گلشنی تاسیس شده است˓ الگو گرفته از شرکت آمریکایی diapers.com میباشد که در سال ۲۰۱۰ به آمازون فروخته شد. خانم امیر سلیمانی از روی تجربه همکاری با کسب و کارهای بین المللی، اینطور برآورد می‌کند که در میان رقابت جهانی برای سرمایه گذاری روی شرکت های اینترنتی، سرمایه گذاران غربی استارت آپ های ایرانی را یکی از امکان های جذاب برای سرمایه گذاری می دانند. این سرمایه گذاران انتظار دارند که در صورت برداشته شدن تحریم ها، رشد فزاینده ای در بازار ایران را شاهد باشیم از این رو به فکر پیدا کردن راهکارها و ابزاری برای جذب ۸۰ میلیون ایرانی به خرید اینترنتی و تجارت الکترونیکی هستند.


کودکو، یک پروژه جوان است و از اینکه توانسته در کنار کسب و کارهایی همچون دیجی کالا، آپارات، کافه بازار و نت برگ قرار گیرد و مورد توجه سرمایه گزاران باشد و توجه رسانه های بزرگی مثل وال استریت ژورنال را جلب کند، نشان از پتانسیل بالای کودکو در تجارت الکترونیک ایران دارد.

وال استریت ژورنال در این گزارش می نویسد:
در غیاب غول های بزرگ دنیای اینترنت در ایران و عدم دسترسی این کشور به بازارهای جهانی استارت آپ های محلی در زمینه هایی مثل شبکه های اجتماعی ، تجارت الکترونیک و رسانه های ویدئویی آنلاین رشد خوبی داشته اند.
در ادامه گزارش وال استریت ژورنال، دیو مک کلور شریک و بنیان گذار صندوق سرمایه گذاری silicon که بیش از ۵۰۰ استارت آپ را راه اندازی کرده است معتقد است : گسترش تعداد افرادی که از اسمارت فون ها استفاده می کنند سبب رشد بازار کمپانی های اینترنتی خواهد شد.
وال استریت ژورنال در این گزارش همراه با کودکو سایت های موفق ایران مثل دیجی کالا، آپارات، نت برگ و کافه بازار را مورد بررسی قرارداده و بازار بزرگی را برای بعد از تحریم پیش بینی کرده است.
خانم سلیمانی از بنیان گذاران کودکو می گوید در حال امضای قرارداد جهت سرمایه گذاری بالای یک میلیون دلار از صندوق سرمایه گذاری اروپا است و این سرمایه صرف بازاریابی جهت رشد دامنه محصولات کودکو در طی ۱۸ ماه اینده خواهد شد.

کودکو با تجربه خوبی که در۲ سال فعالیت گذشته خود داشته، با نیازها و علاقه مندی های مادران آشناست. کودکو سعی می کند کالاهای متنوع ولی بی عیب را یافته و به طور کاملا تخصصی درباره آنها تحقیق و بررسی می کند تا مجموعه محصولات با کیفیت عرضه کند و نیز هر فردی با هر بودجه ای دست خالی برنگردد.
منبع: وال استریت ژورنال
 
کد مطلب: 37188
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
ایتنا جون شما چقدر پول درسافت کردید از اون ها !
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام