کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«پارسی‌جو» مهرماه تکمیل می‌شود

خبرگزاری ايسنا , 30 تير 1394 ساعت 8:57

ایتنا- دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی: اجرای پروژه موتور جستجوی یوز در مرحله اولیه بوده و هنوز کاربران نباید «یوز» را با جویشگرهای با سابقه مانند گوگل مقایسه کنند.




زمان راه‌اندازی نسخه تکمیلی «پارسی‌جو» به‌عنوان یکی از جویشگرهای بومی، همواره مورد سؤال کاربران قرار داشته و ظاهرا بنا به درخواست مجری پارسی جو و به‌منظور بهره‌برداری از سرویس‌های جدید و نیز بهبود وضعیت موجود، شورای راهبری جویشگر بومی با زمان پیشنهادی مجری برای راه‌اندازی در مهرماه امسال، موافقت کرده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، چندی پیش دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی، از شناسایی توانمندی‌های موجود در کشور در این زمینه خبر داد و از پیشرفت طرح جویشگر ابراز رضایت کرده بود.

شرکت‌های علاقه‌مند برای راه‌اندازی موتور جستجوگر بومی تا ۲۳ تیرماه جاری برای برخورداری از حمایت‌های این طرح فرصت داشتند و به گفته علیرضا یاری فعالیت‌های متنوعی از آغاز طرح جهت شناسایی توانمندی‌های موجود در کشور (ازطریق فراخوان و نیز مطالعه‌های میدانی) و نحوه اجرای طرح صورت گرفت و تاکنون با تلاش‌های انجام شده، پروژه‌ها شناسایی و اولویت‌بندی شده‌اند.

اما دبیر شورای راهبری طرح جویشگر با بیان اینکه تاکنون در فراخوان جویشگرهای بومی تنها موتورهای جستجوی «یوز» و «پارسی‌جو» مشارکت داشته‌اند، گفته بود: در شورای راهبری طرح، ادامه برنامه حمایت از این موتورهای جستجو نیز منوط به ارائه مدل کسب و کار بوده و با توجه به تمدید زمان فراخوان تا ۲۳ تیرماه جاری، چنانچه موتورهای جستجوی دیگری نیز در فراخوان شرکت کنند، مطابق مدل کسب و کار پیشنهادی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص استقبال از موتور جستجوی «یوز»، تصریح کرد: اجرای این پروژه در مرحله اولیه بوده و هنوز کاربران نباید «یوز» را با جویشگرهای با سابقه مانند گوگل مقایسه کنند.

هرچند این جویشگر باید سعی کند که خدمات ویژه و جذاب برای کاربران خود ارائه کند که مجریان آن، هم اکنون درحال برنامه‌ریزی و توسعه در جهت تامین انتظارات کاربران خود هستند.

دبیر شورای راهبری طرح جویشگر همچنین درباره برنامه مدنظر این طرح تا پایان امسال، گفت: لیست پروژه‌های با اولویت یک، مشخص شده و برای تائید به شورای راهبری ارسال شده است که پس از برگزاری نشست با شرکت‌ کنندگان در فراخوان و نیز تکمیل پیش نویس (RFP ) پروژه‌ها و تائید شورای راهبری، پروژه‌های با اولویت بالا اجرایی خواهند شد.


کد مطلب: 37181

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37181/پارسی-جو-مهرماه-تکمیل-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir