۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶

ارسال جهانی هرزنامه‌ها به کمترین حد خود در ۱۲ سال گذشته رسید

ایتنا - انتشار پست‌های الکترونیکی ناخواسته کاهش 50 درصدی را تجربه کرده است تا با این اتفاق تعداد هرزنامه‌های کنونی با سپتامبر 2003 برابری کند.
ارسال جهانی هرزنامه‌ها به کمترین حد خود در ۱۲ سال گذشته رسید


گزارش منتشر شده از سوی شرکت امنیتی سیمانتک نشان داد میزان انتشار هرزنامه‌ها در جهان به کمترین حد خود در ۱۲ سال گذشته رسیده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، هم‌اکنون میزان انتشار پست‌های الکترونیکی ناخواسته کاهش ۵۰ درصدی را تجربه کرده است تا با این اتفاق تعداد هرزنامه‌های کنونی با سپتامبر ۲۰۰۳ برابری کند.

از ماه مه تا کنون تعداد هرزنامه‌هایی که در سراسر جهان منتشر شد ۰.۶ درصد کاهش یافته است.
در مقایسه با این آمار و ارقام شرکت امنیتی Kaspersky Lab در گزارشی مجزا اعلام کرد در فصل نخست سال جاری میلادی ۵۹.۲ درصد از تمام ایمیل‌هایی که در سراسر جهان ارسال شد را هرزنامه‌ها تشکیل می‌دادند.

در این گزارش گفته شد که صنعت مربوط به استخراج معدن در دوره زمانی مذکور بیشترین هدف هرزنامه‌ها بوده است و ۵۶ درصد از تمام پست‌های الکترونیکی ناخواسته‌ای که ارسال شده این صنعت را هدف گرفته است.

 

در رتبه دوم این لیست کارخانه‌ها و مراکز ساخت‌وساز قرار داشتند که آنها نیز در تعداد هرزنامه‌های اختصاصی خود رکورد تازه برجا گذاشتند.

پست‌های الکترونیکی ناخواسته در بیشتر مواقع یک بدافزار یا لینک مرتبط با سایت اینترنتی آلوده را به صورت ضمیمه شامل می‌شوند و اگر کاربر روی آنها کلیک کند، کنترل کامل رایانه خود را به دست هکرها می‌سپارد.

کارشناسان امنیتی به این نتیجه رسیدند که علت اصلی کاهش تعداد هرزنامه‌های ارسال شده تغییر رویه مجرمان سایبری بوده است. زیرا متخلفان اینترنتی هم‌اکنون ترجیح می‌دهند برای انجام حملات خود و سرقت‌های مالی به روش‌های دیگر بدافزار خود را ارسال کنند.

حملات مبتنی بر بدافزار، باج‌افزارها و باج‌افزارهای رمزنگاری شده پرکاربردترین روش‌هایی هستند که مجرمان سایبری هم‌اکنون آنها را مورد استفاده قرار می‌دهند.
 
کد مطلب: 37147
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام