کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرونده دادگاهی اپل بخاطر محصولی که ندارد!

24 تير 1394 ساعت 13:39

ایتنا- نام تجاری آی‌واچ از سال ۲۰۰۸ توسط شرکت Probendi در اتحادیه اروپا ثبت شده بوده است.




حتما به‌خاطر می‌آورید که پیش از رونمایی رسمی از ساعت هوشمند اپل با نام اپل واچ، بارها و بارها از لفظ آی‌واچ استفاده می‌شد. در جدیدترین اخبار منتشره به‌نظر می‌رسد استفاده از iWatch برای این شرکت دردسر بزرگی ایجاد کرده است.


استودیو نرم‌افزاری ایرلندی به نام Probendi که پیش از این عنوان iWatch را برای خود ثبت کرده بود در جدیدترین اقدام، دادخواستی را بر علیه اپل به دادگاه ارائه کرده است.

اگرچه اپل محصولی به نام آی‌واچ ندارد اما با توجه به حجم اطلاعاتی که ایجاد کرده در صورتی که در موتورهای جستجوی مطرح این کلمه را جستجو کنید به اپل‌واچ این شرکت خواهید رسید.

براساس ادعای این استودیو، اپل به‌طور سیستماتیک از کلمه iWatch در موتور جستجوی گوگل بهره برده تا کاربران را به‌ وب‌سایت خود رهنمون سازد.

این در حالی است که خرید کلیدواژه‌ها به‌منظور تبلیغ محصولاتی که نامی دیگر دارند در تبلیغات موتورهای جستجو امری متداول و مرسوم است با این حال تاکنون شکایت‌های مختلفی از سوی Geico، Rosetta Stone و خطوط هوایی آمریکا برعلیه گوگل در این زمینه تنظیم شده است اما هیچ‌یک موفق به پیروزی در دادگاه‌ها نشده‌اند.

اگرچه Probendi محصولی با نام آی‌واچ تولید نکرده اما در حال کار بر روی ساعت هوشمندی با همین نام است که برپایه سیستم‌عامل اندروید تولید خواهد شد.

منبع : فارنت


کد مطلب: 37126

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37126/پرونده-دادگاهی-اپل-بخاطر-محصولی-ندارد

ايتنا
  https://www.itna.ir