۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

کارت حافظه میکرو اس.دی ۱۰ ساله شد

ایتنا- کارت‌های حافظه گاهی از لوازم ضروری موبایل‌ها به حساب می‌آیند.
کارت حافظه میکرو اس.دی ۱۰ ساله شد


در تاریخ بیست و دوم تیرماه سال ۱۳۸۴ نهایتا مشخصات نهایی حافظه‌های میکرو اس‌دی جدید به جهانیان اعلام شد. این کارت‌های حافظه که کوچک‌تر از تمبر‌های نامه هستند امکان بهره‌گیری از فضاهای ذخیره‌سازی در ابعاد کوچک‌تر را به شرکت‌های سازنده دادند.


با این وجود استفاده از این کارت‌های حافظه ‌در گوشی‌های هوشمند و البته پخش‌کننده‌های موسیقی و حتی دستگاه‌هایی مانند سرفیس پرو ۳ نیز عملی شد.

اگرچه سالروز عرضه چنین محصولی به‌تنهایی می‌تواند عامل نوشتن این مطلب باشد اما بدنیست بدانید SanDisk، مبدع این فرمت حافظه اعلام کرده تاکنون ۲ میلیارد کارت میکرو اس‌دی به فروش رسانده است.

مد نظر داشته باشید که این شرکت تنها یکی از فروشندگان و تولیدکنندگان کارت حافظه میکرو اس‌دی در جهان است.

در سال ۲۰۰۴ سن‌دیسک فرمتی عرضه کرد که در ابتدا با نام ترنس‌فلش شناخته می‌شد اما در سال ۲۰۰۵ با عرضه این تکنولوژی به انجمن کارت‌های حافظه، نهایتا نام نهایی میکرو‌اس‌دی برای این سخت‌افزار انتخاب شد.

این فرمت، خیلی سریع جایگاه خود را به‌عنوان محبوب‌ترین نوع کارت حافظه با امکان تعویض، در تاریخ ثبت کرد.

تعداد دو میلیون کارت حافظه سن‌دیسک می‌تواند چیزی در حدود ۱۱۱۰۳ میلیارد مگابایت اطلاعات را در خود جای دهد که معادل ۱۰۰ مگابایت فضای ذخیره‌سازی برای هر مرد، زن و کودکی است که تاکنون بر روی کره زمین زندگی کرده است!

از سوی دیگر فرمت MicroSD کمک شایانی به بازار گوشی‌های هوشمند کرده تا تولیدکنندگان و کاربران بتوانند گزینه‌های انعطاف‌پذیر و دلخواه خود را در اختیار داشته باشند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر چیزی در حدود ۷۵ درصد از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از امکان استفاده از میکرو اس‌دی بهره می‌برند.

جدیدترین سیستم‌عامل‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند یعنی اندروید ام و نسخه جدید ویندوز ۱۰ موبایل نیز امکان اجرای مستقیم برنامه‌ها از روی کارت حافظه میکرو اس‌دی را امکان‌پذیر خواهند ساخت.

منبع : فارنت
کد مطلب: 37120
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام