۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳

روش تازه گوگل برای نقض حریم شخصی کاربران افشا شد

ایتنا- برنامه Google Photos که به علت رایگان بودن با استقبال مردم مواجه شده تهدیدی برای حریم شخصی محسوب می‌شود.
روش تازه گوگل برای نقض حریم شخصی کاربران افشا شد


برنامه عکس گوگل به گونه‌ای طراحی شده که حتی پس از پاک کردن آن از روی گوشی باز هم فرایند انتقال عکس‌های کاربران به اینترنت و ذخیره‌سازی آنها روی سرورهای گوگل ادامه می‌یابد.


به گزارش ایتنا از فارس، این برنامه موسوم به Google Photos به علت رایگان بودن و ارائه خدمات تهیه نسخه پشتیبان از عکس‌ها به طور نامحدود مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از مردم از آن برای ذخیره‌سازی عکس‌ها استفاده می‌کنند.

این برنامه به طور خودکار می‌تواند از عکس‌های آپلود شده فیلم و مجموعه عکس تهیه کند.

اما اگر کاربری آن را از روی گوشی خود پاک کند، باز هم عکس‌های گرفته شده توسط دوربین تلفن همراه بر روی اینترنت ذخیره می‌شود و این امر حریم شخصی افراد را به طور جدی تهدید می‌کند.

اولین‌بار David Arnott از نشریه Nashville Business به این موضوع پی برد. بررسی‌های وی نشان داده که صدها عکسی که شخصا پاک کرده در حساب کاربری Google Photos او باقی مانده و حتی پاک کردن این برنامه هم باعث حذف عکس‌های مذکور نشده است.

وی بعد از پاک کردن برنامه Google Photos برنامه‌های Google Drive و Google Plus را هم از روی گوشی خود حذف کرد، ولی عکس‌های گرفته شده وی کماکان بر روی سرورهای گوگل باقی ماند.

در روزهای بعد عکس‌های جدید گرفته شده کماکان به سرورهای گوگل منتقل شده و هیچ یک پاک نشدند.

کاربران باید برای حل این مشکل در بخش تنظیمات برنامه مذکور گزینه تهیه نسخه خودکار پشتیبان از عکس‌هایشان را غیرفعال کنند و سپس برنامه یاد شده را پاک کنند. در غیر این صورت این تنظیمات فعال باقی می‌مانند.
کد مطلب: 37106
نام شما
آدرس ايميل شما


سینا
feedback
Iran, Islamic Republic of
خیلی گزارش احمقانه ای بود
این سرویس گوگل ابتدا به شما این شرایط رو توزیع می ده و فعال سازی پشتیبان گیری اتوماتیک کاملا دلبخواهی هست.
ضمنا هر وقت بخواهید از داخل خود نرم افزار گوگل فتو می تونید خیلی ساده همش رو پاک کنید. یارو خیلی نادون بوده. شما به عنوان یک سایت تخصصی بیشتر باید فکر کنید و بررسی کنید.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام