۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲
در روسیه اتفاق افتاد

آموزش عکس انداختن سلفی ایمن به مردم

ایتنا- روسیه در پی حوادث مرگباری که در حین سلفی گرفتن رخ داد یک دستورالعمل برای سلفی گرفتن منتشر کرد!
آموزش عکس انداختن سلفی ایمن به مردم


از میان چالش‌های زیادی که مردم روسیه امروز با آن مواجه هستند از جمله خشونت‌ جدایی طلبان، اقتصاد در حال سقوط و تبعیض، کرملین این روزها تمرکز خود را روی مقابله با سلفی‌های خطرناک معطوف کرده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، یک دستورالعمل تازه برای گرفتن "سلفی‌های ایمن" از سوی وزارت امور داخلی روسیه منتشر شده است.

در این کتاب راهنما که در اینترنت قابل دانلود است یک سری راهنمایی‌های تصویری درباره زمان و مکان‌هایی که می‌تواند برای گرفتن یک عکس سلفی بسیار خطرناک باشد ارائه شده است.


براساس اعلام دولت روسیه، اوقاتی که برای گرفتن سلفی نامناسب است شامل زمان قایقرانی، رانندگی، عبور از خیابان، بالا رفتن از پله، کوهنوردی، استفاده از اسلحه، بالای تیر برق، مقابل خودروهای عبوری در خیابان و بالای پشت بام می‌شود.

اما این دستور العمل یک روش بدون مقدمه از سوی دولت روسیه برای اعمال محدودیت‌های بیشتر برای مردم روسیه نیست.

اعمال این برنامه در پی حوادث مرگبار چند ماه گذشته در روسیه و دیگر نقاط جهان برای افرادی که قصد گرفتن سلفی در شرایط غیرعاقلانه را داشتند صورت گرفته است.

النا الکسیوا - معاون وزیر امور داخلی روسیه - در بیانیه‌ای درباره دستور‌العمل جدید سلفی ایمن گفت: به رغم تمام مزیت‌های جهان مدرن امروز، تهدیدهای جدیدی وجود دارد.

ما بدنبال یادآوری این موضوع به شهروندان هستیم که بدست آوردن "لایک" در شبکه‌های اجتماعی ارزش از دست رفتن جان آنها را ندارد.

علاوه بر انتشار اینترنتی دستورالعمل گرفتن سلفی، پلیس روسیه نیز دستورالعمل چاپ شده‌‌ای را در مدارس و اماکن عمومی سطح کشور پخش خواهد کرد.

وزارت امور داخلی روسیه در کنار اعلام مصادیق سلفی‌های خطرناک تنها یک مورد سلفی ایمن را معرفی کرده است.
کد مطلب: 37099
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام