۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۸
مرکز تحقیقات جونیپر در آخرین نتایج خود اعلام کرد:

جرایم رایانه‌ای همواره رو به افزایش است

ایتنا - روند در سال‌های گذشته به این صورت بود که هکرها فقط به سیستم‌های رایانه‌ای نفوذ می‌کردند اما امروزه آنها واقعا جرم و عملی تبهکارانه انجام می‌دهند و از تهدیدات رایانه‌ای در جهت نابودسازی یک شرکت عظیم در جهان استفاده می‌کنند.


اثرات مخرب جرایم رایانه‌ای تنها محدود به موضوع تصویر بد از شهرت شرکت‌های بزرگ نمی‌شود بلکه باعث ضرر‌های اقتصادی قابل توجهی به شرکت ها و اشخاصی که از این رخداد رنج می‌برند، می‌گردد.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار نماینده انحصاری ضدویروس پاندا در ایران، با توجه به گزارشی که اخیراً توسط مشاور فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات جونیپر منتشر شده است، جرایم رایانه‌ای بصورت بی‌وقفه رو به افزایش می‌باشد.
بر اساس این گزارش، محققان هزینه نفوذ به داده‌ها را به صورت جهانی تا سال ۲۰۱۹ ، ۲.۱ تریلیون دلار تخمین زده اند، دقیقا ۴ برابر آنچه که برای سال ۲۰۱۵ تخمین زده شده بود. هرچه قدر کاربران و شرکت ها بیشتر وارد تجهیزات دیجیتالی می‌شوند، ضررهای اقتصادی بیشتری را متحمل می شوند.

حملات سایبری بیشتر... اما در چه منطقه‌ای؟
بر اساس گزارش منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی شرکت پاندا سکیوریتی، با اینکه حملات بیشتری روی دستگاه های موبایل اتفاق می‌افتد (که بیشترین حمله روی پلت فرم های اندروید که بیشترین فروش را در فروشگاه ها دارد) اما با هوشمندانه تر شدن وسایل الکترونیکی و گسترش اشیائی که مستقیماً با درگاه اینترنت در تماس هستند (مانند لوازم خودرو، سنسورها و غیره) شاید دقیق نتوان جایگاه خاصی را برای حملات سایبری در آینده نزدیک پیش بینی کرد.

همانطور که James Moar به عنوان یک آنالیزگر مرکز تحقیقات جونیپر توضیح می‌دهد : ما کمتر شاهد بد افزارهای خطرناک بروی دستگاه های تلفن همراه بودیم چرا که این موارد برای مجرمان سود کمتری دارند.
به گفته لوئیز کرونز، کارشناس امنیت اطلاعات در شرکت امنیتی پاندا، اکثر تهدیداتی که روی تلفن های همراه مشاهده می شود، همان بدافزارهای باج خواه هستند که با تکنیک های مختلف دستگاه های قربانیان را قفل میکنند و تا زمانی که آنها پول درخواست شده را نپردازند نمی توانند به اطلاعات و سیستم خود دسترسی پیدا کنند.
با این حال، ما تأکید می کنیم که شرکت های دیگر هم مانند مشاور IDC فکر می‌کنند که باید مراقب نفوذ های امنیتی که از طریق اینترنت تولید می‌شوند باشیم.
مطالعه جدیدی اخیراً توسط این شرکت آنالیز و تحلیل شده و اشاره کرده است که در سال ۲۰۱۶ ، ۹ تا از ۱۰ شبکه فناوری شده، دچار نفوذهای امنیتی قرار خواهند گرفت که دقیقاً به وسایل متصل به آنها مربوط است.
از لحاظ موقعیت جغرافیایی، جایگاهی که نفوذهای امنیتی بیشتر در آنجا اتفاق می‌افتد، مطابق پیش بینی متخصصان جونیپر، کشورهای آمریکای شمالی هستند. در واقع ، ۶۰ درصد از اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۵ رخ می دهد مربوط به آن منطقه است. البته این میزان در سال های آینده احتمال دارد جای خود را به کشورهای دیگر واگذار کند؛ در واقع کشورهایی که با ثروت بیشتر و دیجیتال کردن جوامع و اقتصاد خود مسیر خود را به جلو می برند، در معرض این خطر ها و حملاتی از این دست قرار خواهند گرفت.

حامیان جرایم رایانه ای
یکی دیگر از نکات برجسته این گزارش این است که جرایم رایانه‌ای هر روز حرفه‌ای‌تر می‌شود.
علاوه بر این، در سال گذشته اولین محصولات جرایم رایانه‌ای در فروشگاه ها ظاهر شد؛ این یعنی فروش مستقیم ابزارهای غیرمجاز جهت تولید بدافزار و انتشار آن.
روند در سال‌های گذشته به این صورت بود که هکرها فقط به سیستم‌های رایانه‌ای نفوذ می‌کردند برای اینکه عملی که میخواستند را انجام دهند اما امروزه آنها واقعا جرم و عملی تبهکارانه انجام می‌دهند و از تهدیدات رایانه‌ای در جهت نابودسازی یک شرکت عظیم در جهان استفاده می‌کنند.
به گفته مشاوران، هکرها در سال های آینده با بکار بردن از تکنیک های فوق مهندسی اجتماعی و با برنامه ریزی بهتر در شبکه های اجتماعی، حضور پر رنگ تری خواهند داشت.

 
کد مطلب: 37009
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام