۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
در توئیتر رسمی تلگرام

پیام رسمی تلگرام برای اختلالات کاربران ایرانی

ایتنا- اختلالات تلگرام در چند روز اخیر، حسابی اعتراض کاربران ایرانی را در پی داشت!
پیام رسمی تلگرام برای اختلالات کاربران ایرانی


تلگرام با انتشار توئیتی رسمی در صفحه کاربری خود تمامی اختلالات و کندی‌های این شبکه پیام رسان در ایران را به گردن گرفت و خبر از رفع مشکلات و کندی‌ها داد.


به گزارش ایتنا از مهر، شبکه اجتماعی تلگرام که هم اکنون بیشترین سهم شبکه های پیام رسان موبایلی را در میان کاربران ایرانی به خود اختصاص داده در ماه های اخیر با اختلال همراه بوده و در بسیاری از مواقع از دسترس خارج می‌شود.

اختلالات ناشی از ضعف سیستمی تلگرام باعث شده تا کاربران ایرانی برای ارسال یک پیام مدت ها منتظر بمانند و به صورت مداوم با پیام به روز رسانی در این شبکه پیام رسان مواجه شوند.

این اختلالات در حالی روز به روز کارآیی شبکه خارجی تلگرام را کاهش می دهد که چند ماه پیش کاربران ایرانی به دلیل اختلالات مکرر و ناکارآمد بودن شبکه وایبر به تلگرام مهاجرت کردند.

* ناکارآمدی تلگرام و وایبر برای کاربران ایرانی
پیش از این برخی مراکز تحقیقاتی عنوان کرده بودند که ایرانی‌ها ۱۰درصد کل کاربران وایبر را در سطح جهان شامل می‌ شوند از این رو بیشترین حجم استفاده از این نرم‌افزار رایگان ارتباطی را دارند اما اواخر سال گذشته، اختلالات شدید وایبر و حتی از دسترس خارج شدن و کندی های مکرر آن باعث مهاجرت کاربران ایرانی به سمت پیام‌ رسان رایگان موبایلی تلگرام شد.

حال با گذشت چند ماه از گسترش این شبکه اجتماعی در ایران، تلگرام دچار اختلالات بسیاری شده و به نظر می رسد به زودی سهم خود را در میان کاربران ایرانی از دست بدهد.

وزیر ارتباطات: فیلتر تلگرام شایعه است
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب اعلام کرد: «متاسفانه در شبکه های اجتماعی شایعاتی در خصوص محدودیت یا فیلتر شدن شبکه اجتماعی تلگرام توسط وزارت ارتباطات منعکس شده است که این مطالب صرفا شایعه بوده و به هیچ وجه واقعیت ندارد. بنده و همکارانم در وزارت ارتباطات هیچ برنامه ای برای محدودسازی شبکه های اجتماعی نداریم و به کاربرد این شبکه ها در زندگی روزمره واقفیم و طی این مدت همواره پیگیر تداوم فعالیت شبکه های اجتماعی نیز بوده ایم.»

وی از کاربران خواست تا حصول اطمینان نسبت به یک خبر، از انتشار و ارسال آن در شبکه های اجتماعی و ارتباطی خودداری کنند تا اینگونه شایعات کمتر فضای نشر در جامعه داشته باشند. در هفته های گذشته و در پی اختلالات مکرر شبکه پیام رسان موبایلی تلگرام، موج پیامکی نسبت به فیلترینگ این شبکه از سوی وزارت ارتباطات در میان کاربران شبکه های اجتماعی به راه افتاده بود.

انتشار توئیت رسمی تلگرام
در شرایطی که کاربران ایرانی با اختلالات و کندی های بسیار این برنامه مواجه بودند، تلگرام با انتشار توئیتی رسمی، اختلالات و کندی های این برنامه در ایران را متوجه شرکت های تامین کننده اینترنت دانست و اعلام کرد که ما مشکلی نداریم.




اما از سوی دیگر، مسئولان شرکت های اینترنتی و حتی مدیر مخابرات تهران اعلام کردند که هیچ نقشی در کندشدن تلگرام ندارند.

اکنون با گذشت چند ماه از اختلالات این شبکه پیام رسان و در حالی که تلگرام اختلالات این برنامه را مربوط به شرکت های اینترنتی ایرانی عنوان کرده بود، کندی ها و مشکلات را گردن گرفته و در توئیتی جدید نوشت : «در روزهای گذشته، اشکالات فنی مسیردهی ترافیک در ایران برطرف شده تا سرعت تلگرام به حالت اولیه خود بازگردد.»

کد مطلب: 36995
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام