۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹

خسارت یک میلیارد دلاری سازمان‌های خاورمیانه از حملات سایبری

ایتنا - بازار IT منطقه به صورت جدی‌تر ابزارهای امنیتی را در اختیار می‌گیرد و رونق این بازار باعث کاهش خسارت‌های سایبری ‌می‌شود.
خسارت یک میلیارد دلاری سازمان‌های خاورمیانه از حملات سایبری


شرکت CompTIA از بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی و مشاور سازمانی بر اساس آخرین گزارش خود اعلام کرد که جرایم سایبری سالانه خسارتی بالغ بر یک میلیارد دلار را به سازمان‌های مستقر در منطقه خاورمیانه تحمیل می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، این مرکز تحقیقاتی پیش‌بینی کرد ضمن افزایش قابل ملاحظه تعداد حملات سایبری به سازمان‌های خاورمیانه، بازار IT در منطقه به صورت جدی‌تر ابزارهای امنیتی را در اختیار بگیرد و رونق این بازار باعث کاهش خسارت‌های سایبری شود.

«گراهام هانتر» مدیر مرکز مهارت‌سنجی شرکت CompTIA گفت: «کارمندان سازما‌ن‌ها با استفاده از نسل جدید ابزارهای امنیتی می‌توانند خود را در مقابل انواع حملات سایبری ایمن کنند. باید توجه داشت که نسل ابزارهای امنیتی جدید پیچیدگی زیادی ندارند و کارمندان پایه بدون هرگونه آزمایشی می‌توانند آنها را در فرآیندهای کاری خود مورد استفاده قرار دهند.»

 

با این وجود در گزارش جدید مرکز CompTIA گفته شده است که نبود مهارت کافی در مراکز IT سازمان‌ها مهم‌ترین مشکلی است که باعث شده طی چند سال اخیر میزان حملات سایبری در خاورمیانه افزایش یابد.

هانتر اظهار داشت که آگاهی از نحوه شکل‌گیری خانواده‌های مختلف حملات سایبری این امکان را برای مدیران شبکه در سازمان‌ها به وجود می‌آورد تا بتوانند ابزارهای امنیتی مناسب را در اختیار بگیرند و پیش‌گیری‌های لازم را در مقابل انواع حملات آتی انجام دهند.
 
کد مطلب: 36949
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام